در پاسخ به اظهارات رابرت مالی

چین: در مورد ایران اشتباه می‌کنید

۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۴:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۳۳۴۷۹
چین: در مورد ایران اشتباه می‌کنید
سخنگوی وزارت امورخارجه چین با انتقاد از اظهارات نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفت: آمریکا اشتباهات خود را تکرار نکند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در واکنش به اظهارات رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفت : «جای تعجب است که طرف آمریکایی به رغم اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران، همچنان اشتباهات خود را تکرار می کند و به تشدید تحریم ها علیه ایران ادامه می دهد.» 

وی در ادامه خاطرنشان کرد این امر نه تنها کمکی به خروج از بن بست مذاکرات هسته ای ایران نمی کند، بلکه روند مذاکرات را تضعیف کرده و اعتبار آمریکا را بیش از پیش مخدوش خواهد کرد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تکرار ادعاهای واشنگتن ادامه داد: ما و همه شرکای اروپایی خود متقاعد شده ایم که می توانیم در ازای برداشتن گام های مهم ایران برای عقب نشینی و محدود کردن برنامه هسته ای خود، تخفیف محدودی از تحریم ها ارائه کنیم و همچنان از مخزن وسیع تحریم های باقی مانده و  ابزارهای دیگری که در اختیار ما  قرار دارد، برای تحت فشار قرار دادن و هدف قرار دادن سایر فعالیت های خطرناک این کشور استفاده کنیم.

 دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

ایران می گوید: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد.

انتهای پیام/

نظر شما