اسناد ارتباط پنهانی اوبر و ماکرون فاش شد

۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۰۸:۵۹:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۹۴۹۳
اسناد ارتباط پنهانی اوبر و ماکرون فاش شد
بیش از صد هزار سند فاش شده نشان می دهد که شرکت مشهور تاکسی اینترنتی «اوبر» روابط مخفیانه ای با برخی از سیاستمداران ارشد اروپایی، از جمله امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در زمانی که وزیر اقتصاد بود، داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فاکس بیزینس، بیش از ۱۲۴ هزار سند که شامل افزون بر ۸۳ هزار ایمیل ارسال شده از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ است، نشان می‌دهد که تراویس کالانیک رئیس سابق جنجالی اوبر، در زمانی که این شرکت در تلاش برای راه‌اندازی فعالیت اوبر در فرانسه بود، با ماکرون دوستی بسیار نزدیکی داشته است. البته اقدام آن زمان اوبر در فرانسه در پی اعتراضات خشونت‌بار گسترده‌شرکت های تاکسیرانی و رانندگان  این کشور اروپایی ناکام ماند.

این دو، نخستین بار در مهر ۱۳۹۳ مدت کوتاهی پس از منصوب شدن ماکرون به عنوان وزیر اقتصاد فرانسه، ملاقات کردند تا درباره راه اندازی اوبر در آن کشور گفت وگو کنند. بر اساس اسناد منتشره، ماکرون اوبر را به عنوان یک منبع جدید شغلی بالقوه می دید و مشتاق کمک به شرکت بود و بزودی به یکی از قابل اعتمادترین شرکای اوبر در دولت فرانسه تبدیل شد.

نتیجه نخستین جلسه این دو در ایمیل لابی‌گر اوبر مارک مک‌گان، مشاهده می شود که جلسه را «فوق العاده» توصیف کرده و افزود که «بزودی جشن خواهیم گرفت».

این جلسه یکی از حداقل چهار جلسه ای بود که ماکرون با کالانیک داشت؛ در حالی که این شرکت در تلاش بود در فرانسه قوانین را دور بزند و بحث و جدل های زیادی بر سر سرویس UberPop درگرفته بود که به رانندگان بدون مجوز اجازه می داد سفرهای با قیمت های پایین ارائه دهند.

کمی بعدتر، اعتراضات خشونت آمیزی به این سرویس آغاز شد و همزمان دادگاه ها و پارلمان فرانسه آن را ممنوع کردند. اما ماکرون به همکاری با اوبر در تلاش برای تصویب قوانین جدیدی در جهت منافع این شرکت تاکسی اینترنتی، ادامه داد.

در ایمیلی از کالانیک به ماکرون آمده است: "اوبر طرح کلی چارچوب قانونی برای شروع به کار اپلیکیشن را ارائه خواهد کرد. ما تیم های خود را برای شروع کار بر روی یک پیشنهاد عملی که می تواند به چارچوبی رسمی در فرانسه تبدیل شود، فعال خواهیم کرد. "

ماکرون بعداً به کالانیک پیامک داد: «هفته آینده همه را جمع خواهم کرد تا اصلاحات را تهیه کنم و قانون را اصلاح کنم».

اوبر پاپ در همان روز در فرانسه به حالت تعلیق در آمد، اما چند ماه بعد، ماکرون فرمانی را امضا کرد که شرایط صدور مجوز را برای رانندگان اوبر تسهیل کرد.

به گزارش فاکس بیزینس، بر اساس اسناد لو رفته، در ایمیل دیگری از اوبر به ماکرون، به عنوان رئیس جمهوری آینده، گفته شده که این شرکت از کمک او "بسیار سپاسگزار" است و تاکید شده: "روابط خاص ما در دولت آینده قطعی است. "

کالانیک  و سخنگوی ماکرون هر گونه سوء استفاده از قدرت و دور زدن قوانین را تکذیب کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز