حمله به سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در آمریکا/ اولین تصویر از ضارب نویسنده مرتد/ حال رشدی وخیم اعلام شد + فیلم و عکس

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۹:۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۲۸۹۹
حمله به سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در آمریکا/ اولین تصویر از ضارب نویسنده مرتد/ حال رشدی وخیم اعلام شد + فیلم و عکس
نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

رسانه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی گزارش داده سلمان رشدی در حال سخنرانی در یک مرکز آموزش غیرانتفاعی به نام مرکز «چوتوکوآ» در نیویورک بوده است.

شاهدان عینی گزارش داده‌اند مردی به سمت سلمان رشدی حمله‌ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد. ویدئویی که در فضای مجازی منتشرشده نشان می‌دهد که حاضران در صحنه به سرعت به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.

یک شاهد عینی به آسوشیتدپرس درباره  مشاهدات خودش از حمله به سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی علیه پیامبر اسلام(ص) گفته که: "این مرد(ضارب) به سرعت روی سکو قرار گرفت و شروع به کوبیدن سلمان رشدی کرد. ابتدا از خود میپرسی چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ ولی به سرعت تا حد بسیار زیادی روشن شد که سلمان رشدی در حال کتک خوردن است. این اقدام حدود 20 ثانیه طول کشید".

رویترز به نقل از یک منبع درباره ماجرای حمله به سلمان رشدی نوشت: با وضعیت اورژانسی مواجه هستیم.

حادثه ساعت 11 صبح به وقت محلی نیویورک اتفاق افتاده است.

پلیس ایالتی نیویورک: سلمان رشدی ظاهراً از ناحیه گردن با چاقو مورد حمله قرار گرفته است. او از طریق هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد. شرایط او هنوز مشخص نیست.

فرد مصاحبه‌کننده(با سلمان رشدی) جراحت کوچکی برداشته است. یک نیروی پلیس ایالتی فوراً مظنون حمله به رشدی را به بازداشتگاه منتقل کرده است.

برخی از رسانه‌ها حال این نویسنده مرتد را وخیم گزارش کرده‌اند.

تصویر زیر انتقال سلمان رشدی به بیمارستان را نشان می‌دهد.

IMG_20220812_204822_492

اولین تصویر از ضارب سلمان رشدی که بازداشت شده است؛ فعلا انگیزه و هویت این شخص نامشخص است.

IMG_20220812_211226_100

 

فرماندار نیویورک هم به حمله به این نویسنده مرتد واکنش نشان داد و با بیان اینکه سلمان رشدی زنده است، گفت: برای ما دردناک است که بگوییم رشدی ساعاتی پیش در غرب نیویورک هدف حمله قرار گرفته است.

وی افزود: او (سلمان رشدی) زنده است و بوسیله امداد هوایی منتقل شده و در بیمارستان در حال دریافت کمک های مورد نیاز است.

پلیس نیویورک در کنفرانس مطبوعاتی در خصوص حمله به سلمان رشدی گفت: علیرغم حضور نیروی های امنیتی ما در محل حادثه این اتفاق افتاد ولی نیرو های ما توانستند به موقع عمل کنند.تکلیف وضعیت رشدی امروز و نهایتا تا آخر امشب مشخص خواهد شد.

 

هویت ضارب سلمان رشدی اعلام شد 

پلیس نیویورک همچنین اعلام کرد: فردی که با چاقو سلمان رشدی، نویسنده مرتد انگلیسی-هندی را زخمی کرده "هادی مطر" نام دارد که ۲۴ ساله و ساکن نیوجرسی است.

سلمان رشدی زیر تیغ جراحی است

خبرگزاری رویترز درباره نویسنده موهن به ساحت پیامبر (ص) نوشته که او تحت عمل جراحی قرار دارد. رسانه‌ها نوشته‌اند از وضعیت او اطلاعات بیشتری در دست نیست. 

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
بهنام
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
خداکنه بمیره
ن
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
نازشصتش احسنت .بارک الله.آفرین براین شجاعت
خدنگ
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
اگه بجای سلمان رشدی یک فرد اروپایی و آمریکایی سخنرانی میکرد چندین مامور پلیس از وی حفاظت میکردند>>ولی چون سلمان جهان سومی بود،حفاظت از وی صورت نگرفت./دوم اینکه غربیهای پولکی و مادیگرا فقط به فکر منافع خود هستند و آزادی بیان فقط موقعی حفاظت میشود که در راستای منافع آنها باشد.
ایرج عبدالهی منصور آباد
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
قر بون دستت