پریسا پرشاد:

حقوق بشر قربانی سیاست است

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۱۱:۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۲۵۷۸۱
حقوق بشر قربانی سیاست است
بحران مسلمانان روهینگیا میانمار در سکوت مدافعان حقوق بشر جهان و خصوصا آنگ سان سو چی که قطعا انتظار می رفت واکنش موثری انجام دهد به اوج رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، پریسا پرشاد فعال حقوق بشر درباره فاجعه میانمار گفت: بحران مسلمانان روهینگیا میانمار با یکه تازی بیرحمانه آنگ سان سوچی، دارنده جایزه به اصطلاح صلح نوبل و با بی تفاوتی تاسف آور و نیز سکوت سنگین مدافعان حقوق بشر جهان که قطعا انتظار می رفت واکنش موثری انجام دهند به اوج رسید.

این فعال حقوق بشر افزود: دوشنبه، جفری فلتمن معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد به میانمار سفر کرد تا با مقامات این کشور درباره راههای پایان دادن به این بحران گفتگو کند،گفتگوهایی که اگر هم اثر بخش باشد در کوتاه مدت ملموس نیست.

وی افزود: به موضوع مسلمانان میانمار باید فراتر از یک مسئله مختص جهان اسلام توجه داشت و جامعه جهانی باید با حساسیت بیشتری به این موضوع بپردازند.

این فعال حقوق بشر خاطرنشان کرد: در حالی که برخی از کشورهای ذینفوذ، موضوع حقوق بشری را دستمایه تخریب برخی از دولت های مخالف خود  قرار می دهند، در موضوع نقض آشکار حقوق انسانی بسیاری از مردم جهان سکوت می کنند و در این سکوت استرالیا که در موضوع حقوق بشری پرونده تاسف آوری در مورد پناهجویان وبومیان دارد عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می شود که قطعا در بزنگاه های سیاسی هم پیمان با آمریکا می توانند دولت های مزبور  را تحت فشار قرار دهند.

پرشاد در پایان تاکید کرد: در جهانی زندگی می کنیم که بیشتر از آنکه به حقوق بشر، نگاهی انسانی وجود داشته باشد ،نگاه سیاسی وجود دارد و حقوق بشر قربانی سیاست است و رسیدن به کرامت انسانی که در آموزه های اخلاقی به آن اشاره می شود بسیار سخت است اما غیر ممکن نیست و با همت مضاعف و تلاشی خستگی ناپذیر باید آن را پیمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز