سرمایه‌دار مشهور آمریکایی:

اتحادیه اروپا در آستانه سقوط ناگهانی است

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۹:۵۰:۱۰
کد خبر: ۶۶۴۹۴۳
اتحادیه اروپا در آستانه سقوط ناگهانی است
سرمایه‌دار مشهور آمریکایی گفت: اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی قرار گرفته و در مقابل، روسیه در حال تبدیل شدن به یک قدرت طغیان گر بر پایه ملی گرایی است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «جورج سوروس» سرمایه دار صهیونیست آمریکایی در گفت وگو با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» تصریح کرد که اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی است و این در حالی است که روسیه در حال تبدیل شدن به یک «قدرت ملی گراست.»

سرمایه دار آمریکایی مجارستانی تبار، که مدیریت صندوق 26 میلیارد دلاری سوروس و ریاست هیأت مدیره جهانی بنیادهای "جامعه باز" را را برعهده دارد در گفت وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت که ملی گرایی هم اکنون به «ایدئولوژی برتر جهان» تبدیل شده است.

وی سپس به اتحادیه اروپا که 28 کشور عضو آن هستند، اشاره کرد و گفت: «اتحادیه اروپا، نهادی است که در آستانه سقوط ناگهانی است و روسیه هم اکنون بر پایه ملی گرایی، قدرت طغیان گراست.»

برخی گزارش ها حاکی از آن است که سوروس علیه دلوت «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان توطئه کرده است و اوربان معتقد است که سوروس شبکه ای را برای تضعیف کابینه وی و اعمال نفوذ در سیاست های اتحادیه اروپا در بروکسل به وجود آورده است.

نخست وزیر مجارستان به طور مداوم، سوروس را به دامن زدن به بحران پناهجویان در اروپا و تخریب هویت فرهنگی اروپا متهم می کند.

در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، نخست وزیر مجارستان گفت که که بیش از 200 عضو پارلمان اروپا توسط امپراطوری این میلیاردر آمریکایی به عنوان «دوستان این شبکه» لیست شدند.

اوربان که قصد دارد سال آینده میلادی، برای چهارمین بار به عنوان نخست وزیر مجارستان برگزیده شود، به سرویس های محرمانه کشورش دستور داده است تا درباره امپراطوری سوروس تحقیقاتی انجام دهند و این تحقیقات را علنی کنند.

اوایل همان سال، جرج سوروس، مجارستان را یک کشور مافیایی خواند و اوربان در واکنش به وی گفت: «تنها شبکه ای که به شیوه مافیایی رفتار می کند و در مجارستان شفاف نیست، شبکه سوروس است». 

مقامات روسیه در سال 2015، فعالیت سازمان های سوروس را به دلیل تهدیدات امنیتی که برای کشور داشتند، ممنوع کردند.

نظر شما
پرونده ویژه