اسپوتنیک خبر داد؛

دلیل تظاهرات آتی آمریکایی‌ها علیه ترامپ مشخص شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۹:۳۰:۴۲
کد خبر: ۶۷۱۷۷۰
دلیل  تظاهرات آتی آمریکایی‌ها علیه ترامپ مشخص شد
گروه‌های صلح‌طلب در آمریکا علیه تصمیم ترامپ درخصوص باز نگه داشتن بازداشتگاه گوانتانامو تظاهرات بزرگی برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از اسپوتنیک، آمریکایی ها 23 فوریه (4 اسفند) همزمان با صد و پانزدهمین سالگرد افتتاح پایگاه نیروی دریایی ارتش آمریکا در خلیج گوانتانامو، که بازداشتگاهی به همین نام نیز در آنجا واقع است، تظاهرات خواهند کرد.

هماهنگی این تظاهرات بر عهده ائتلاف ملی ضدجنگ در آمریکا است. «جو لمباردو»، رئیس این ائتلاف، در مصاحبه ای در این خصوص گفت: فعالان ضدجنگ و صلح طلب در آمریکا به دنبال برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در سراسر آمریکا علیه باز نگه داشتن بازداشتگاه مخوف گوانتانامو هستند.

لمباردو اظهار کرد: جنبش ضدجنگ در آمریکا در حال هماهنگی برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در سراسر شهرهای آمریکاست. معترضان خواهان تعطیلی زندان گوانتانامو و برگرداندن خلیج گوانتانامو به کشور کوبا هستند.

او در ادامه افزود: آمریکا در خصوص حفظ پایگاه نظامی اش در خاک کشوری که موافق حضور واشنگتن نیست، هیچ حقی ندارد. این اقدام به خودی خود تجاوزکارانه است. باز نگه داشتن زندان گوانتانامو به حفظ مردم آمریکا، کوبا یا دیگر کشورهای جهان کمکی نخواهد کرد؛ بلکه ما را در آستانه جنگ قرار خواهد داد.

رئیس ائتلاف ضدجنگ در آمریکا در ادامه گفت: تصمیم ترامپ درخصوص باز نگه داشتن گوانتانامو در چارچوب راهبرد کلی دولت آمریکا درخصوص توسعه ارتش این کشور و اتخاذ سیاست های خارجی تجاوزکارانه است.

او همچنین گفت: در زمان دولت ترامپ بودجه نظامی ارتش آمریکا و همچنین ناتو افزایش یافت و حضور نظامی واشنگتن در آسیا و آفریقا پررنگ تر شد. در حال حاضر آمریکا به دنبال استقرار دائم 30 هزار نیروی نظامی در سوریه است. چنین اقدام تحریک آمیزی با اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و همچنین تداوم تهدیدات علیه ایران و کره شمالی همراه شده است. تصمیم ترامپ درخصوص فعال نگه داشتن گوانتانامو نیز در چارچوب همین مواضع تجاوزگرایانه است.

نظر شما