درقالب ۶۱۲ پرونده مطرح شد:

سو استفاده جنسی توسط صلح طلبان سازمان ملل

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۷۸۸۰۳
سو استفاده جنسی توسط صلح طلبان سازمان ملل
بیش از ۶۰۰ زن و کودک می‌گویند قربانی سوء استفاده و بهره‌برداری جنسی نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد شده‌اند که برای حفاظت از آنها رفته بودند! مقام‌های ارشد هم معتقدند این تنها گوشه‌ای از یک رسوایی بزرگ است و آمار حقیقی شاید ۱۰ برابر بیشتر باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برآوردهای رسمی سازمان ملل در پنج سال گذشته نشان می‌دهد این سازمان اظهارات ۶۱۲ زن و کودک قربانی سوءاستفاده جنسی را تایید کردند که شامل ۳۵۳ مورد ادعای جداگانه علیه کارکنان سازمان ملل فقط در عملیات‌های صلحبانی است.

برخی موارد شامل چندین زن و کودک است که می‌گویند مورد سوءاستفاده بیش از یک مجرم قرار گرفته‌اند. در ۱۳۱ پروند قربانیان می‌گویند در زمان کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند و توسط متجاوزان باردار شدند. از ابتدای سال گذشته در مجموع ۲۱ مورد پرونده در ارتباط با کودکان تشکیل شده است و هفت مورد آنها می‌گویند باردار شدند. سازمان ملل تعداد پرونده‌هایی که رد شده است را اعلام نکرد.

در حالی که ۵۶۱ پرسنل سازمان ملل در پنج سال گذشته در کانون اتهامات قرار گرفتند اما تنها ۳۰ تن به جرم سوءاستفاده جنسی زندانی شدند و تعدادی کمتر از آن هم جریمه شده، کاهش رتبه گرفته یا اخراج شدند.

اندرو مک‌لئود، پروفسور مطالعات امنیتی و جنگی در دانشکده کینگ لندن خواستار محاکمه نیروهای متجاوز سازمان ملل شد. او گفت: این آمارها تصویری تاسف‌آور از شرایط را نشان می‌دهد که در آن سازمان ملل این اتهامات را جدی تلقی نمی‌کند. این تنها عملیات‌های صلحبانی است و ما ذهنیتی از عملیات‌های غیر صلحبانی نداریم.

او در ادامه به برآوردهای جدید خیریه "صدای ضجه آنها را بشنوید" درباره سوءاستفاده جنسی جهانی اشاره کرد که تاکید دارد کارکنان سازمان ملل احتمالا مرتکب ۶۰ هزار تجاوز، آزار و اذیت جنسی و سوءاستفاده در دهه گذشته شدند. این برآورد بر پایه تحقیق پیشین درباره گزارش جرایم جنسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز