رئیس کمیسیون حقوقی پارلمان اردن مطرح کرد؛

کشورهای عربی به اردن فشار‌می‌آورند اشغالگری اسرائیل را بپذیرد/ برای مقابله با فشارهای خارجی مجبور شدیم مالیات‌ها را افزایش دهیم

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۱:۲۵:۰۲
کد خبر: ۷۱۶۴۳۸
کشورهای عربی به اردن فشار‌می‌آورند اشغالگری اسرائیل را بپذیرد/ برای مقابله با فشارهای خارجی مجبور شدیم مالیات‌ها را افزایش دهیم
نماینده پارلمان اردن با اشاره به فشار کشورهای عربی همسایه و آمریکا و رژیم صهیونیستی بر امان برای پذیرش معامله قرن تاکید کرد که کشورش بر مواضع خود در خصوص مسأله فلسطین پایبند است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده پارلمان اردن و رئیس کمیسیون حقوقی پارلمان در خصوص بحران اخیر کشورش و مداخله آمریکا و اسرائیل در آن گفت: بر کسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی دشمن واحد امت عربی اسلامی است که از حمایت بی حد و مرز آمریکا و برخی دیگر از کشورها برخوردار است.

مصطفی یاغی تأکد کرد: اقدامات دشمن صهیونیستی پایان نخواهد یافت مگر آنکه کشورهای عربی به بخش های طایفه ای و مذهبی و نژادی تجزیه شوند و بدین ترتیب این کشورها تضعیف شده و نتوانند امور خود را به دست بگیرند. آمریکا نیز از این روند حمایت می کند.

 او در خصوص اعمال فشار کشورهای عربی بر اردن برای پذیرش معامله قرن گفت: معامله قرن بخشی از طرح و نقشه صهیونیستها برای پاک کردن مسأله فلسطین و اعلام تشکیل یک دولت یهودی و اخراج کردن فلسطینی ها از خاک خود به شمار می رود.

نماینده پارلمان اردن در ادامه یادآور شد: نقش برخی کشورهای همسایه اردن در اعمال فشار بر این کشور برای پذیرش این معامله بر کسی پوشیده نیست اما اردن هم چنان به مواضع خود در خصوص تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس و پایان یافتن اشغالگری صهیونیستها تاکید دارد و این مسأله باعث شده تا شاهد اعمال فشارهای اقتصادی بر اردن و بلوکه شدن کمک های اعطا شده به آن با هدف تضعیف این کشور برای پذیرش معامله مذکور باشیم.

مدیر مرکز عربی میانجیگری و داوری تاکید کرد: اعتراضات مردمی اخیر در این کشور نتیجه طبیعی سیاستهای مالی دولت برای رهایی یافتن از فشارهایی که درباره آن صحبت کردیم محسوب میشود. اوضاع اقتصادی در اردن بر روی زندگی مردم این کشور تأثیر گذاشته و آنها توانایی تحمل افزایش قیمتها را ندارند.

رئیس کمیسیون حقوقی پارلمان اردن تصریح کرد: دولت اردن برای رهایی یافتن از فشارهای منطقه ای و بین المللی چاره ای جز افزایش مالیاتها نداشت و البته این اقدام با موافقت مردم رو به رو نشد.

او در ادامه در خصوص سر دادن شعارهایی درباره برکناری پادشاه اردن گفت: معتقدم که همه مردم اردن با این شعارها موافق نیستند و آن را نمی پذیرند. علاوه بر آن مردم این کشور نسبت به مرحله حساس و خطرناک کنونی و ضرورت محافظت از کشور و رهبرشان کاملا آگاه هستند.

 

نظر شما