موضع سفیر روسیه در لبنان درباره خروج ایران و حزب الله از سوریه

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۲:۲۵:۰۹
کد خبر: ۷۱۶۶۵۳
موضع سفیر روسیه در لبنان درباره خروج ایران و حزب الله از سوریه
سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد کرد موضوع خروج ایران و حزب‌الله از سوریه مطرح نیست و در شرایطی که تروریسم در سوریه کاملا ریشه‌کن نشده، این اقدام خدمت به تروریست‌هاست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان در گفتگو با رادیو النور لبنان در برنامه سیاست امروز تاکید کرد که نمی‌توان در شرایط کنونی طرح خروج حزب‌الله یا ایران از سوریه را مطرح کرد، چرا که این موضوع در راستای خدمت به تروریست‌ها به شمار می‌رود، چون هنوز ریشه کنی کامل تروریسم در سوریه محقق نشده است.

وی در این گفتگوی رادیویی تاکید کرد که مناسبات بین روسیه و محور مقاومت در سوریه بر پایه همبستگی و همکاری بسیار گسترده استوار است. وی حضور آمریکا در سوریه را یکی از عوامل بزرگ پیچیدگی‌های موجود در این کشور دانست و تاکید کرد پوششی که آمریکایی‌ها برای گروه تروریستی داعش در مناطق استقرار آنها ایجاد می‌کنند، سبب می‌شود که راه حلی برای بحران سوریه به دست نیاید.

زاسپکین  ادامه داد که در صورت دستیابی به راه حل در سوریه موجودیت آمریکایی‌ها در این کشور طبعا غیر طبیعی است و آنها مجبور به ترک خاک سوریه خواهند شد.

اظهارات چند مدت پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر درخواست برای خروج تمام نیروهای خارجی از سوریه مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند محور مقاومت قرار گرفته و آنها منظور پوتین از این اظهارات را متوجه ایران و حزب‌الله می‌دانند. رسانه‌های مذکور در همین راستا مدعی شکاف و اختلاف میان روسیه با عناصر محور مقاومت شده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز