دعوای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر دیدار ترامپ و اون

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۹:۲۱:۲۶
کد خبر: ۷۱۷۲۶۴
دعوای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر دیدار ترامپ و اون
در حالیکه رهبر اکثریت سنای آمریکا از توافقات به دست آمده میان رهبران آمریکا و کره شمالی حمایت کرده، رهبر دموکرات‌های سنا این توافق را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا، اعلام کرد که اگر کره شمالی به وعده هایش عمل نکرد، واشنگتن باید آماده واکنش باشد.

وی ادامه داد:‌ اگر پیونگ یانگ به تعهداتش عمل نکند، ما و متحدانمان باید آماده احیای سیاست فشار حداکثری باشیم.

در همین حال، «چاک شومر»، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا، به انتقاد از توافق به دست آمده میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سنگاپور پرداخت و آن را فاقد جزئیات دانست.

وی گفت: ترامپ در مذاکرات از اهرم قابل ملاحظه درباره برنامه اتمی کره شمالی چشم پوشی کرده است.

برخی از قانونگذاران جمهوری خواه و دولت ترامپ گفته‌اند هرگونه توافق با کره شمالی باید مورد تایید دو سوم سنا باشد و به این ترتیب، به حمایت اکثریت دموکرات‌ها در سنا نیاز دارد.

منتقدان ترامپ به ویژه در بین اعضای دموکرات کنگره در رسانه‌های این کشور هم‌چنین با اشاره به مفاد توافق‌نامه‌ای که بین رهبران آمریکا و کره‌شمالی امضا شد، می‌گویند برنامه تعلیق مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی نگران‌کننده است.

این در حالی است که دینا وایت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برخی گزارش‌ها مبنی بر این که جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده، از قصد ترامپ برای تعلیق مانورهای مشترک بی اطلاع بوده را رد کرده است. او به بی بی سی گفته است: "اتحاد ما آهنین است و صلح و ثبات در منطقه را تضمین می‌کند."

نظر شما