فعالان مدنی بحرینی همچنان بازداشت می‌شوند

۱۳۹۷/۰۳/۲۶ - ۱۲:۴۳:۵۴
کد خبر: ۷۱۸۳۲۶
فعالان مدنی بحرینی همچنان بازداشت می‌شوند
مسئولان بحرینی در ادامه بازداشت فعالان مدنی و حقوق بشری شمار دیگری از آنها را بازداشت کردند. در مقابل حکومت بحرین برای بهبود بخشیدن به چهره خود در نزد هم پیمان غربی اصلی خود یعنی آمریکا قراردادی را با یک موسسه لابی قوی امضا کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  شبکه تلویزیونی اللؤلؤة می‌گوید مسئولان امنیتی بحرین یک جوان به نام "مرتضی علی خلف" از اهالی منطقه سار و یک جوان مورد پیگرد دیگر به نام "فاضل خمیس" از منطقه النبی صالح (ع) را بازداشت کردند.

نیروهای لباس شخصی همراه با نیروهای امنیتی بحرین نیز به چند منطقه در بحرین از جمله الدیه، النویدرات، المصلی و بوری حمله کردند.

شهروندان بازداشت شده به خاطر مسائل سیاسی به طور معمول به اداره آگاهی و تحقیقات کیفری بدنام بحرین برده می شوند تا از آنها اعتراف گیری شود.

در همین حال، سازمان آمریکایی برای دموکراسی و حقوق بشر از مسئولان بحرینی خواست تا یک زندانی سیاسی به نام "علی عیسی التاجر" را فوری آزاد کنند.

این سازمان از مسئولان بحرینی خواسته است تا به تعهدت خود در قبال حقوق بشر از طریق لغو حکم صادره علیه این فعال سیاسی عمل کنند.

این سازمان همچنین از مقامات بحرینی خواست تا درخصوص شکنجهگری و بدرفتاری مسئولان علیه بازداشت شدگان تحقیق کنند.

سازمان آمریکایی برای دموکراسی و حقوق بشر گفت: بحرین با اقدامات خود علیه بازداشت شدگان قوانین بین المللی از جمله توافقنامه ضد شکنجه و نظایر آن را نقض می کند.

علی عیسی التاجر 33 ساله به پنج سال زندان همراه با سلب تابعیت محکوم شده است.

وی در جریان یورش نیروهای امنیتی به خانه اش در نوامبر سال 2015 میلادی بازداشت شد و برادر وکیل بارز "محمد التاجر" است.

* توسل آل خلیفه به لابی ها برای بهبود چهره سیاه خود

حکومت بحرین برای بهبود بخشیدن به چهره خود در نزد هم پیمان غربی اصلی خود یعنی آمریکا قراردادی را با یک موسسه لابی قوی امضا کرد.

زید بنیامین از روزنامه نگاران کهنه کار نسخه ای از بیانیه وزارت دادگستری آمریکا را ارایه کرد که نشان می‌دهد سفارت بحرین در آمریکا درحال حاضر مشتری شرکت لابی "BGR Government Affairs" است.

این شرکت که مقر آن سه ساختمان با کاخ سفید فاصله دارد؛ میلیونها دلار از طریق انجام روابط عمومی و خدمت رسانی تبلیغاتی به چند دولت خارجی و شرکتهای بزرگ درآمد زایی دارد.

در ماههای اخیر، وزارت خارجه آمریکا  شمار زیادی از قانونگذاران آمریکایی در انتقادهای خود از پرونده حقوق بشر بحرین واضح تر سخن گفتهاند.

حکومت بحرین پیش از این نیز مبالغ زیادی را برای فشار بر نخبگان سیاسی در واشنگتن هزینه کرد تا روابط سیاسی و اقتصادی و امنیتی خود با آمریکا را حفظ کند.

سفارت بحرین در واشنگتن سال جاری میلادی قراردادی 110 میلیون دلاری با شرکت لابی " Miller & Chevalier Chartered" امضا کرد تا به کاخ سفید برای معاف کردن بحرین از مالیات بر واردات آلومنیوم به آمریکا فشار بیاورد.

لابی آمریکا در عربستان موسوم به کمیته روابط عربستان و آمریکا (ساپراک) از دیگر موسساتی است که بحرین به خدمت گرفته است.

بحرین در طول سالهای اخیر شاهد نقض گسترده حقوق بشر از جمله بازداشتهای خودسرانه، زندانی کردن رهبران مخالف و شهید و زخمی کردن صدها معترض بوده است که خواهان دستیابی به حقوق اساسی و قانونی خود، رفع تبعیض و بی عدالتی و روی کار آمدن حکومتی منتخب برآمده از آرا و اراده مردم هستند.

کشورهای آمریکا، انگلیس، عربستان و بحرین از مهمترین حامیان حکومت بحرین به شمار میروند که در سطح سیاسی، تبلیغاتی و تسلیحاتی و اعزام نیروی نظامی از این حکومت در برابر انقلاب مردم بحرین حمایت کرده اند که با انتقاد شدید نهادهای مختلف حقوق بشری بین‌المللی و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مواجه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز