مشاور امنیت ملی افغانستان:

کشورهای خارجی عامل ادامه جنگ در افغانستان هستند

۱۳۹۷/۰۳/۲۶ - ۱۴:۳۶:۴۶
کد خبر: ۷۱۸۳۶۷
کشورهای خارجی عامل ادامه جنگ در افغانستان هستند
مشاور امنیت ملی افغانستان بدون اشاره به کشور خاصی اظهار داشت: آتش جنگ برای اهداف کشورهای خارجی در افغانستان شعله‌ور نگه داشته شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد که جنگ جاری در افغانستان بر مردم این کشور تحمیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد که آتش جنگ در این کشور از سوی کشورهای خارجی و سازمان‌های اطلاعاتی شعله‌ور نگه داشته شده است اما مردم افغانستان خوستار ادامه این جنگ تحمیلی در کشورشان نیستند.

پس از اجرایی شدن آتش‌بس از سوی طالبان و دولت افغانستان، اعضای طالبان و نیروهای امنیتی افغان در مناطق مختلف این کشور در کنار یکدیگر عید سعید فطر را تجلیل کردند.

اتمر با اشاره به این موضوع گفت: تصاویری منتشر از طالبان در کنار نیروهای امنیتی افغان نشان می‌دهند که هر دوطرف بر یک اصل باور دارند و خواستار آینده بهتری برای کشورشان هستند.

این در حالی است که گروه طالبان حضور نیروهای خارجی در افغانستان را تنها عامل ادامه جنگ در این کشور دانسته و خواستار خروج مسالمت آمیز آنها از افغانستان هستند.

کارشناسان بر این باورند که حضور تحمیلی نیروهای خارجی در افغانستان باعث ادامه جنگ در این کشور شده است زیرا در غیر این صورت طالبان و دولت افغانستان می‌توانند به تفاهم دست یابند و در ضمن همنوایی نیروهای افغان و طالبان در دوران آتش‌بس اخیر نشان می‌دهد که دو طرف با یکدیگر مشکلی ندارند و این نیروهای خارجی هستند که عامل ادامه جنگ در این کشور محسوب می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز