استقبال موگرینی از آتش‌بس تاریخی افغانستان

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۸:۴۰:۰۱
کد خبر: ۷۱۸۴۹۱
استقبال موگرینی از آتش‌بس تاریخی افغانستان
رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا آتش‌بس تاریخی بین دولت کابل و شبه‌نظامیان طالبان افغانستان را در جریان عید فطر مورد استقبال قرار داد و آن را ضرورتی لازم برای این کشور جنگ زده دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، خبرگزاری شینهوا گزارش داد، «فدریکا موگرینی»، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: آتش‌بس تاریخی بین دولت کابل و شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان در جریان عید فطر برای مردمی که ۱۷ سال در نبرد و جنگ در این کشور زندگی کرده‌اند، ضرورت دارد.

وی همچنین از تصمیم اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان برای تمدید آتش‌بس استقبال کرده و خواستار احترام به آن از سوی طالبان شد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر این مساله تاکید کرد که حمایت قاطع از آتش‌بس که توسط مقام‌های دولتی، سربازان و شبه‌نظامیان طالبان صورت گرفته حسی شبیه صلح را می‌دهد.

اوایل روز شنبه در یک اقدام شگفت انگیز و جالب توجه صدها تن از شبه‌نظامیان طالبان برای برگزاری جشن عید فطر با نیروهای امنیتی افغان وارد شهرهای بزرگ افغانستان شدند.

این آتش‌بس یک نشانه انگیزشی از سازش پس از آن است که دولت کابل و شبه‌نظامیان افغانستان آتش‌بسی را در جریان عید فطر اعلام کردند.

یک هفته قبل دولت افغانستان یک آتش‌بس ۷ روزه را برای ترغیب شبه‌نظامیان طالبان با هدف حمایت از روند سازش ملی اعلام کرد و در پی آن طالبان نیز یک آتش‌بس سه روزه را اعلام کرد که از اول عید فطر آغاز شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز