غزه برای جمعه وفاداری به مجروحان آماده می‌شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۳:۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۲۰۷۷۳
غزه برای جمعه وفاداری به مجروحان آماده می‌شود
مردم غزه خود را برای برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی تحت عنوان "جمعه وفاداری به مجروحان" آماده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، راهپیمایی بزرگ بازگشت از سی ام ماه مارس گذشته(10 فروردین) در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی آغاز شده است.کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره غزه از مردم این منطقه خواسته است تا در جمعه "وفاداری به مجروحان" مشارکت گسترده ای داشته باشند.

این کمیته از شهروندان فلسطینی خواسته است که به سمت چادرهای برپا شده در شرق نوار غزه حرکت کنند.

کمیته ملی راهپیمایی بازگشت بر مسالمت آمیز و مردمی بودن این راهپیمایی و تداوم آن تا رسیدن به اهدافش در حفاظت از حق ملت فلسطین برای بازگشت و شکستن محاصره ظالمانه غزه و رد طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" و توطئه میهن جایگزین برای فلسطینی ها تاکید کرد.

این کمیته افزود: راهپیمایی بعد اقامه نماز عصر برگزار شده و تا ساعت هفت و نیم امروز به وقت محلی ادامه می یابد.

این کمیته از مردم خواسته است تا برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عکس های آنها را با خود در راهپیمایی به همراه داشته باشند.

از آغاز راهپیمایی بازگشت در سی ام ماه مارس گذشته تاکنون بیش از 120 شهروند فلسطینی شهید و 15 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

 زخمی شدن نظامی صهیونیست در کرانه باختری

یک نظامی رژیم صهیونیستی بامداد امروز در جریان درگیری با فلسطینی ها در اردوگاه الدهشیه در شهر بیت لحم واقع در کرانه باختری رود اردن زخمی شد.

درگیری ها درپی یورش نظامیان اشغالگر به این اردوگاه برای بازداشت یک جوان فلسطینی به نام عدی شحاده آغاز شد.

سایت صهیونیستی "0404" در این باره نوشت: جوانان اردوگاه به سمت ارتش اسرائیل سنگ و کوکتل مولتوف پرتاب کردند که سبب زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی و انتقال او به بیمارستان شد و در مقابل، ارتش اسرائیل به سمت آنها گلوله و گازهای اشک آور و بمب های صوتی شلیک کرد.

به نوشته این سایت، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی این جوان فلسطینی را بازداشت کرده و برای بازجویی با خود بردند.

 حمله هوایی به فلسطینی ها در شرق رفح

هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی بار دیگر پنجشنبه شب به سمت جوانان فلسطینی که قصد به پرواز درآوردن بالن های آتش زا در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه داشتند، حمله کردند.

این هواپیماها دستکم یک فروند موشک به سمت جوانان فلسطینی شلیک کردند که تلفاتی به همراه نداشت. ظهر پنجشنبه نیز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به سمت کسانی که قصد به پرواز درآوردن بالن های آتش زا را داشتند، حمله کرده بودند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز