ارتش کنترل شرق سوریه را به دست گرفت

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۰۸:۵۵:۲۱
کد خبر: ۷۲۱۹۱۶
ارتش کنترل شرق سوریه را به دست گرفت
منابع نظامی در سوریه اعلام کردند، نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای هم‌پیمان، مناطق گسترده‌ای در استان مرزی دیرالزور در شرق این کشور را آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از سانا، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد، یگان‌های ارتش با پشتیبانی نیروهای هم‌پیمان عملیات محوری علیه داعش در منطقه غرب «البوکمال» در مرز با عراق انجام دادند و در جریان آن منطقه‌ای با مساحت یک‌هزار و ۸۸ کیلومتر مربع را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.

این منبع خاطرنشان کرد، در نتیجه این عملیات ارتش شمار زیادی از عناصر مسلح کشته و مقادیری از تجهیزات جنگی آنها منهدم شدند.

چهارشنبه هفته گذشته ارتش سوریه توانست کنترل مناطق حایل میان روستای «معیزیله»، «المحطه الثانیه» و «فیضه بن موینع» را به دست بگیرد و مساحت زیادی از ریف دیرالزور را پاک‌سازی کند. نیروهای ارتش همچنین با پشتیبانی نیروهای هم‌پیمان در دسامبر گذشته کنترل کامل «حوض الفرات» را به دست گرفتند.

نیروهای آمریکایی که در منطقه «التنف» مستقر هستند، از گروه‌های معارض به اصطلاح «میانه‌رو» حمایت تسلیحاتی و لجستیکی می‌کنند و پادگان‌های ویژه‌ای را برای آموزش نظامی این شورشیان احداث کرده‌اند. این منطقه در ماه‌های اخیر به نقطه حملات عناصر مسلح به برخی مواضع نظامی ارتش در بادیه سوریه تبدیل شده است.

 

نظر شما