یک دیپلمات سابق در گفتگو با برنا:

نباید بگذاریم اروپا به دام آمریکا بیفتد/ سفر به سوئیس و اتریش جبهه علیه دشمنان را مستحکم‌تر می‌کند/ حفظ اروپا به عنوان همکار ایران بسیار مهم است

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۵:۰۸:۲۷
کد خبر: ۷۲۴۳۴۱
نباید بگذاریم اروپا به دام آمریکا بیفتد/ سفر به سوئیس و اتریش جبهه علیه دشمنان را مستحکم‌تر می‌کند/ حفظ اروپا به عنوان همکار ایران بسیار مهم است
دیپلمات سابق و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: محور آمریکا، عربستان و اسرائیل قصد دارند ابتدا ایران را منزوی کنند بعد ضربه اصلی را بزنن، ما نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد.

به گزارش گروه سیاست‌خارجی و دیپلماسی برنا؛ «علی خرم»، دیپلمات سابق و تحلیلگر سیاست خارجی در رابطه با سفر رئیس‌جمهور به سوئیس و اتریش گفت: «در شرایط کنونی که آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل قصد دارند فضای بین‌المللی را علیه ایران کنند، هرگونه سفر خارجی و نشست و برخاست با سایر کشورها، به خصوص مقامات اروپایی، جبهه ایران را علیه دشمنانش مستحکم‌تر می‌کند.»

خرم ادامه داد: «محور آمریکا، عربستان و اسرائیل قصد دارند ابتدا ایران را منزوی کنند بعد ضربه اصلی را بزنند. ما نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد، یعنی از همین ابتدا جلوی منزوی شدن کشور باید گرفته شود. از این رو صرف این سفرها مفید و مثبت است. اینکه در این سفرها چه می‌گذرد و چه دستناوردهایی حاصل می‌شود، موضوع ثانویه است.»

این تحلیلگر سیاست خارجی در رابطه با اهمیت سوئیس و اتریش به عنوان اهداف سفر رئیس‌جمهور گفت: «سوئیس موقعیت خاصی دارد. گرچه این کشور قبل از هر چیز به آمریکا نگاه می‌کند و چنانچه احساس خطر کند پا پس می‌کشد. اما امروز حفظ اروپا به عنوان همکار ایران بسیار مهم است؛ در رایزنی‌هایی که کشورهای اروپایی به یکدیگر دارند برخی با ایران مخالفند، مانند لهستان. از این رو تقویت روابط با کشورهایی مثل اتریش و سوئیس که که در کل نگاه مثبتی به ایران دارند، برای جلوگیری از افتادن اروپا به دام سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا مؤثر است. از طرف دیگر سوئیس از جمله کشورهایی است که اگرچه عضو اتحادیه اروپا نیست اما مقامات اروپایی برای نظرات آن اهمیت بسیاری قائلند.»

این دیپلمات سابق درباره دستاوردهای احتمالی این سفر گفت: «در این سفر همکاری‌های سابق تقویت و همکاری‌های جدیدی نیز شکل خواهند گرفت. اما ما باید واقع‌بینانه نگاه کنیم و بدانیم آن دستاوردی که این سفرها در فضای بدون تحریم می‌توانست حاصل شود در این شرایط حاصل نمی‌شود، اما اگر تنها درصدی از منافع ملی نیز تأمین شود، همین هم غنمیمت است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز