هدف از طرح انتقال آیت‌الله عیسی قاسم به خارج بحرین، درمان یا تبعید؟

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۲:۰۴:۳۹
کد خبر: ۷۲۶۳۷۹
هدف از طرح انتقال آیت‌الله عیسی قاسم به خارج بحرین، درمان یا تبعید؟
در میان گمانه‌زنی‌ها درباره نگرانی رژیم آل خلیفه از وضعیت آیت الله عیسی قاسم و ترس آن از تداوم اعتراض‌های مردمی علیه این رژیم و همزمان گمانه زنی درباره تقلای آل خلیفه برای تبعید این روحانی پادشاه بحرین روز جمعه دستور سفر این روحانی شیعه برای درمان به خارج از کشور صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، در این راستا خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در صفحه شخصی خود در توییتر  نوشت که اجازه انتقال فوری آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور  به لندن پس ابتلای وی به بیماری سرطان داده شده تا تحت درمان قرار بگیرد.

وی در ادمه به رغم نقض‌هایی که همواره رژیم آل خلیفه در زمینه مداوای این رهبر معنوی شیعیان داشته، افزود: این دستور از سوی حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین صادر شده و هزینه معالجه عیسی قاسم در خارج از  کشور تقبل می‌شود.

منابع پزشکی آگاه در لندن اعلام کردند که عیسی قاسم به بیماری سرطان مبتلا شده است و قرار است که وی در روزهای آتی به لندن برود تا تحت درمان قرار بگیرد.

آیت‌الله عیسی قاسم طی مرحله‌ اخیر دو بار برای انجام عمل جراحی به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمانی‌اش به بیمارستان منتقل شده که هر گونه روند درمانی او باید با اجازه مقامات آل خلیفه باشد چراکه این روحانی شیعه از حدود ۴۰۰ روز پیش در حصر خانگی است.

ناظران معتقدند، دستور پادشاه بحرین در پی فشارهایی است که نظام بحرین به دنبال اعتراض‌های مردمی ادامه دار علیه مقامات این رژیم در بحرین شاهد آن بوده چراکه آن نگران حادث شدن اتفاقی برای این روحانی است که ممکن است در صورت وقوع اتفاقی برای آیت‌الله عیسی قاسم این اعتراضات شدت بیشتری بگیرند و واکنش سازمان‌های حقوق بشری را به دنبال داشته باشند.

اما سعید الشهابی، یکی از چهره‌های مخالف بحرینی نسبت به فشارها علیه آیت‌الله عیسی قاسم برای خروج از بحرین هشدار داد و گفت، آیت‌الله عیسی قاسم قبلا به چنین فشارهایی جواب رد داده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز