مردم شهرهای مختلف آلمان در حمایت از مهاجران تظاهرات کردند

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۹:۳۷:۲۶
کد خبر: ۷۲۶۷۲۶
مردم شهرهای مختلف آلمان در حمایت از مهاجران تظاهرات کردند
هزاران تن از تظاهرکنندگان آلمانی در شهرهای این کشور به منظور اعتراض علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا در خصوص مهاجرت و اعلام حمایتشان از سازمان‌های غیردولتی یاری دهنده مهاجران در دریای مدیترانه، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش رسانه‌های محلی در آلمان حدود 12000 تظاهرکننده در تجمعی در شهر برلین شرکت کردند و علاوه بر آن در شهرهای مونیخ و لایپزیگ نیز با فراخوان سازمان های خیریه نظیر سازمان lifeline که اخیرا با قایق‌های نجاتش برای کمک به مهاجران در آب‌های ایتالیا برخورد شد، تظاهرات برگزار شد.

اخیرا یک کشتی امداد متعلق به این سازمان خیریه با بیش از 230 مهاجر نهایتا مجبور به لنگر انداختن در بندر مالت شد.

برخی از معترضان در آلمان به نشانه همبستگی با مهاجران جلیقه های نجات به تن کرده و شعار می دادند "انسانیت جزو آراء سیاسی نیست" و "حقوق بشر در مدیترانه متوقف نمی شود".

هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان که حامی برخورد سختگیرانه با مهاجران است به این متهم شده که برای مقاصد سیاسی از "مصائب افراد گرفتار شده در دریا بهره برداری می کند."

همچنین معترضان علیه سیاست‌های سباستین کورتز رهبر اتریش و ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا در برخورد با مهاجران نیز اعتراض کردند.

سازمان دهندگان این تجمع گفتند: آنها حقوق بشر را مورد اهانت قرار می دهند. این قابل قبول نیست و تنفر برانگیز است.

چند روز پیش اعضای اتحادیه اروپا یک طرح مناقشه برانگیز را برای برخورد با مهاجران و پناهجویانی که از سمت آفریقا و خاورمیانه می آیند مورد توافق قرار دادند.

این توافق بعد از آن حاصل شد که دولت پوپولیست جدید ایتالیا مساله مهاجران را با خودداری از باز کردن بنادرش به روی کشتی های نجات مهاجران در دریای مدیترانه در صدر دستورکار اتحادیه اروپا قرار داد.

 

نظر شما