اعلام حمایت ۵۵ قبیله و عشیره در استان حلب از ارتش سوریه

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۹:۳۹:۱۲
کد خبر: ۷۲۶۷۲۸
اعلام حمایت ۵۵ قبیله و عشیره در استان حلب از ارتش سوریه
عشایر و قبایل استان حلب حمایت خود را از ارتش سوریه در مقابله با تروریسم اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ۵۵ عشیره و قبیله در استان حلب در همایشی حمایت خود را از ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم و مقابله با مداخله‌های خارجی در امور سوریه اعلام کردند.

این عشایر و قبایل در بیانیه‌ای در پایان همایش خود در حلب اعلام کردند که عشایر عرب و کرد در حلب با ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه و حامیانش به ویژه آمریکا، فرانسه و دیگر کشورها و تروریست‌ها در یک خندق می‌ایستند.

در بیانیه پایانی این همایش در استان حلب که تحت عنوان "مقابله با مداخله آمریکا، فرانسه و ترکیه در سوریه" برگزار شد، آمده است: ما در یک صف پشت ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم و مقابله با مداخله‌های خارجی در امور سوریه و حاکمیت و تمامیت ارضی آن می‌ایستیم.

در این بیانیه آمده است: ما در کنار ارتش سوریه به رهبری بشار اسد در مقابله با تجاوز کشورهای خارجی خواهیم بود و تلاش می‌کنیم تا تنها نیروهای سوریه کل خاک این کشور را در دست داشته‌ باشند.

نویران محمد، نماینده کردهای حلب و حومه آن گفت: هر گونه تلاش برای مداخله در امور سوریه را رد می‌کنیم و تمام شخصیت‌های ملی کرد مخالف هر گونه اقدام برای تقسیم سوریه هستند.

محمد خیر دیاب الماشی، شیخ عشیره البوبنا نیز مخالفت خود را با انواع خصومت‌ها علیه سوریه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: سوری‌ها همانند دستی واحد در کنار قهرمانان ارتش  سوریه به دفاع از کشور و تلاش‌ها برای مداخله در امور کشورشان می‌پردازند.

شیخ قدور عبدالرزاق الحسین رهبر قبیله البکاره نیز حضور نیروهای آمریکایی، فرانسوی و ترکیه‌ای در کشورش محکوم کرد و افزود:‌ عشایر عرب و کرد از سوریه یکپارچه حمایت می‌کنند.

 

نظر شما