در سفر فرستاده ویژه رئیس‌جمهور به ایروان مطرح شد؛

ضرورت ارتقاء سطح روابط اقتصادی ایران و ارمنستان

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۰:۲۰:۲۵
کد خبر: ۷۲۷۸۵۰
ضرورت ارتقاء سطح روابط اقتصادی ایران و ارمنستان
وزیر نیرو تاکید کرد: با توجه به سطح بسیار خوب مناسبات سیاسی و روابط دوستانه دو کشور ایران و جمهوری ارمنستان، لازم است که تلاش مسئولان اقتصادی در راستای ارتقای تعاملات اقتصادی میان دو کشور افزایش یابد.

به گزارش گروه سیاست خارجی و دیپلماسی خبرگزاری برنا، رضا اردکانیان روز گذشته به‌عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ایران با آرمن سرکیسیان، رئیس‌جمهور ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار بر اهمیت فعال کردن مناطق آزاد ارس با مُغری، تحکیم همکاری‌های انرژی میان دو کشور، اجرای خط سوم انتقال برق و فعال کردن کریدور شمال - جنوب و رفع آلودگی رود ارس تاکید کرد.

وی از برخورد یک‌جانبه آمریکا درخصوص نقض برجام ابراز تاسف کرد و افزود: نقض قوانین بین‌المللی توسط آمریکا موجب هم‌رأیی جامعه بین‌المللی در حمایت از برجام شده است.

در این دیدار، رئیس‌جمهور ارمنستان نیز ضمن اشاره به روابط دیرینه دو کشور دوست، از حمایت‌های ایران در موضوعات مختلف از ارمنستان تقدیر کرد.

آرمن سرکیسیان حمایت خود را از ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور با اجرای پروژه‌های جاری بین دو کشور اعلام کرد و با اشاره به علاقه‌مندی دولت جدید ارمنستان به مسایل زیست‌محیطی، ابراز امیدواری کرد موضوع آلودگی رود ارس برای همیشه برطرف شود.

وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد، توافق‌های بین‌المللی از طرف همه کشورها رعایت شود.

 

نظر شما