در جلال آباد افغانستان اتفاق افتاد؛

۲۱ کشته و زخمی در حمله انتحاری به ساختمان آموزش و پرورش

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۳:۵۸:۵۳
کد خبر: ۷۲۷۹۷۶
۲۱ کشته و زخمی در حمله انتحاری به ساختمان آموزش و پرورش
مقامات پلیس افغانستان اعلام کردند در جریان حمله به ساختمان معارف(آموزش و پرورش) شهر جلال آباد در شرق افغانستان که امروز (چهارشنبه) رخ داد ۱۱ تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله بعد از حدود ۴ ساعت درگیری اکنون پایان یافته است.

کمی پس از مخابره خبر تعداد تلفات این حمله، دفتر والی جلال آباد در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله تمام شده اما جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

دفتر والی ننگرهار اعلام کرده که هفت جسد کشته شدگان و تمام ۱۰ زخمی به مراکز درمانی منتقل و هویت آنان بعدا اعلام خواهد شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

منابعی در مدیریت معارف ولایت ننگرهار به بی‌بی‌سی گفته که مدیر معارف و مسئول نظارت این اداره نیز در میان کشته شدگان هستند.

صبح امروز افراد مسلح به ساختمان‌ ریاست آموزش و پرورش شهر جلال‌آباد حمله کردند، نیروهای امنیتی افغانستان برای چند ساعت برای نجات کسانی که آنجا گیر مانده‌ بودند با مهاجمان درگیر شدند. براساس گزارش‌ها حدود ۵۰ نفر در ساختمان وزارت معارف گیر افتاده بودند.

به گفته منابع امنیتی ولایت ننگرهار حمله کنندگان سه نفر بوده که یک نفر آنان توسط نیروهای امنیتی هدف قرار گرفته و دو نفر دیگر جلیقه انفجاری همراه خود را منفجر کرده‌اند.

شاهدان عینی صبح امروز گفته بودند که در زمان حمله صدای چندین انفجار را از این ساختمان شنیده‌اند.

روز گذشته نیز وقوع حمله انتحاری در شهر جلال آباد باعث کشته شدن ۱۲ نفر، شامل ۱۰ غیر نظامی و دو عضو نیروهای امنیت ملی افغانستان شد. در آن حمله پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.

حدود یک ماه قبل نیز مهاجمان انتحاری به ریاست کل آموزش و پرورش ولایت ننگرهار حمله کردند ولی این حمله انتحاری با کشته شدن سه حمله کننده در "اولین دقایق" مهار شد.

ننگرهار خاستگاه داعش در افغانستان محسوب می‌شود. این گروه بارها نهادهای آموزش و پرورش افغانستان را تهدید کرده که در برخی موارد این تهدیدها منجر به تعطیلی مدارس در ولایت ننگرهار شده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز