تروریست‌های سوری برای جنگ جدید آماده می‌شوند

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۶:۰۰:۴۳
کد خبر: ۷۲۸۰۸۳
تروریست‌های سوری برای جنگ جدید آماده می‌شوند
همزمان با انتشار اخباری درباره احتمال آغاز عملیات ارتش سوریه در ادلب پس از آزادسازی درعا، شورشیان مسلح دچار حالت ترس و سردرگمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، منابعی از مخالفان سوری در شهر ادلب اعلام کردند، فرماندهان مخالفان در این شهر پیش از آغاز درگیری احتمالی با ارتش سوریه، نیروهای خود را علیه دشمن به حالت آماده‌باش درآورده‌ و آنها را برای تشکیل یک جبهه متحد گرد هم آوردند.

این منابع اظهار داشتند، همزمان با این آمادگی‌ها، گروهی در ادلب بر لزوم دستیابی به راهکاری برای توافق و دور نگه داشتن شمال سوریه از درگیری و نیز ممانعت از تکرار سناریوی غوطه و درعا که با درگیری آغاز شده و با سازش پایان یافت، تاکید کردند.

 به تازگی سایت‌های مخالفان تاکید کرده بودند که روسیه در طول مذاکرات به گروه‌های مسلح در جنوب سوریه توصیه کرده بود، به سمت ادلب حرکت نکنند زیرا درگیری در آنجا در سپتامبر آتی آغاز شده و سرنوشت آن همان سرنوشت جنوب سوریه خواهد بود.

روزنامه الوطن چاپ سوریه نیز به نقل از ابو علی محامید، از فرماندهان ارتش آزاد سوریه نوشت، روس‌ها به مذاکره‌کنندگان در خصوص عدم حرکت ارتش آزاد به سمت ادلب هشدار داده و گفتند، به شما توصیه می‌کنیم به آنجا نروید، زیرا عملیات نظامی در ادلب در سپتامبر آتی آغاز می‌شود و همان سرنوشت جنوب سوریه را خواهد داشت.

پیش از این منابع نظامی و دولتی سوریه بارها بر قصد خود برای باز پس‌گیری تمامی اراضی سوریه از شورشیان، تاکید کرده بودند آنها خروج نیروهای خارجی که به صورت غیر قانونی وارد خاک سوریه شده‌اند را خواستار شدند.

یگان‌های ارتش به تازگی کنترل بیشتر روستاها و شهرک‌های جنوب سوریه را از دست شورشیان خارج کردند، دمشق قراردادهای آتش‌بسی را با نظارت روسیه به امضا رسانده و با شورشیان درباره وضعیت کسانی که می‌خواهند در آنجا باقی بمانند و نیز توقف تعقیب آنها به محض تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین‌شان توافق کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز