وزیر خارجه آمریکا:

توپ در زمین روسیه است

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۹:۰۷:۳۸
کد خبر: ۷۲۹۶۰۹
توپ در زمین روسیه است
وزیر خارجه ایالات متحده بر این باور است که بهبود روابط بین مسکو و واشنگتن اکنون به اقدامات روسیه بستگی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه در آستانه دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند اعلام کرد: بهبود روابط مسکو و واشنگتن در شرایط کنونی به اقدامات روسیه بستگی دارد.

وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امشب دوشنبه در فنلاند من و ترامپ با همتایان روسی مان در هلسینکی دیدار خواهیم کرد. یک رابطه بهتر با دولت روسیه به نفع همه خواهد بود ولی توپ اکنون در زمین روسیه است. ما همچنان روسیه را مسئول فعالیت های خرابکارانه می دانیم.

رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه وارد هلسینکی شده اند. این نشست قرار است امروز دوشنبه برگزار شود.

این نشست در شرایطی قرار است برگزار شود که روابط روسیه و آمریکا به پایین ترین سطح خود از زمان جنگ سرد تنزل یافته است.

آمریکا به تازگی 12 شهروند روسی را به دست داشتن در حملات سایبری و هکری متهم کرده است و تعدادی از نمایندگان کنگره از ترامپ خواسته اند تا دیدار روز دوشنبه در هلسینکی با پوتین را لغو کند.

مسکو اتهامات جدید مطرح شده از سوی آمریکا را رد کرده است. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، نهادهای اطلاعاتی آمریکا تحقیقات گسترده ای را درباره اتهام تبای کمپین انتخاباتی ترامپ با مقام های روسی آغاز کرده اند. نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کرده است.

به نظر می رسد بحران اوکراین و اوضاع سوریه مهمترین موضوعات دیدار ترامپ و پوتین خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز