وزیر امور خارجه فنلاند: توقعات از نشست ترامپ و پوتین پایین است

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۲:۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۲۹۷۴۵
وزیر امور خارجه فنلاند: توقعات از نشست ترامپ و پوتین پایین است
وزیر امور خارجه فنلاند گفت با وجود آنکه نشست دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین یک اتفاق مهم است اما توقع بالایی درمورد نتایج این نشست وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، تیمو سوینی، وزیر امور خارجه فنلاند در مصاحبه‌ای با یکی از نشریات این کشور گفت: هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دنبال این هستند که توقعات را درباره این نشست پایین نگه دارند تا از بروز یأس و ناامیدی نسبت به آن پیشگیری کنند.

او تاکید کرد: اما این حقیقت که آنها به دیدار یکدیگر می‌روند، مهم است.

سوینی تصریح کرد: هم آمریکا و هم روسیه می‌خواهند جنگ در سوریه پایان یابد اما شاید پیشرفت در این راستا در هلسینکی به دست نیاید.

او خاطرنشان کرد: در هلسینکی باید استارت یک اتفاق زده شود که بعدا نتایج و ثمره‌های آن را به دست بیاوریم.

ترامپ یکشنبه شب به همراه همسرش ملانیا وارد شهر هلسینکی شد و از سوی رابرت پنس، سفیر آمریکا در فنلاند و همسرش در فرودگاه هلسینکی مورد استقبال قرار گرفت.

به نوشته روزنامه فنلاندی هلسینگین سانومات در هنگام ورود ترامپ به هلسینکی سفیر فنلاند در آمریکا و همچنین رئیس دفتر ریاست جمهوری فنلاند نیز حضور داشتند.

پوتین قرار است امروز (دوشنبه) وارد این شهر شود و این دو رهبر قرار است در محل کاخ ریاست جمهوری فنلاند طی عصر امروز با هم دیدار کنند.

این اولین نشست دوجانبه رسمی میان این دو نفر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز