چرا ترامپ سن‌پترزبورگ را نگرفت؟

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۰۸:۵۲:۴۳
کد خبر: ۷۳۰۴۵۵
چرا ترامپ سن‌پترزبورگ را نگرفت؟
رئیس جمهوری ایالات متحده در برنامه هنیتی فاکس نیوز به سوالات مجری در خصوص جنجال هلسینکی پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز که ساعاتی بعد از دیدارش با پوتین در هلسینکی انجام شد، به منتقدان پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز که گفت شما در توئیتر گفته اید چرا سن پترزبورگ را نگرفته اید؟ ترامپ گفت چون اگر تمام مسکو  را در مذاکره به من می دادند مخالفان می گفتند چرا سن پترزبورگ را نگرفته ام! در نهایت اینجا می گویم که من طرفدار روسیه نیستم! من به دنبال صلح و امنیت کشورم هستم.

ترامپ مدعی شد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بابت منافع تجاری از برجام حمایت می کرد؛ ما اما از مردم ایران حمایت می‌کنیم!

وی در این مصاحبه تاکید کرده است که موضع این دو کشور درباره سوریه به هم نزدیک می شود ولی درباره توافق هسته ای ایران، روسیه در پی منافع تجاری اش است اما آمریکا از مردم ایران حمایت می کند.

ترامپ به شبکه فاکس نیوز گفت: درباره ایران، او (پوتین) احتمالا دوست داشته توافق هسته ای را سرجایش حفظ کند، چون این برای روسیه خوب است. می دانید؛ آنها با ایران تجارت می کنند. این برای خیلی از کشورهایی که با ایران تجارت می کنند، خوب است. ولی برای این کشور خوب نیست و در نهایت برای دنیا خوب نیست.

وی همچنین در جواب دیگر منتقدان دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری امریکا و دخالت روسیه، اظهار نظر خود را در نشست خبری با پوتین پس گرفت و در قبال منتقدان عقب نشینی کرد.

ترامپ در این باره گفت: اشتباه لفظی کرده و معنی حرف آن کاملا برعکس تعبیر شده است. ترامپ گفت: قبول دارد که روسیه در انتخابات سال 2016  که او پیروز شد، دخالت کرده حرفی که در نشست روز گذشته با ولادیمیر پوتین حاضر نشد بزند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز