یک دیپلمات سابق:

سفر سرلشکر باقری به پاکستان نشان دهنده اهمیت مذاکرات است

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۵:۰۰:۴۳
کد خبر: ۷۳۱۲۳۱
سفر سرلشکر باقری به پاکستان نشان دهنده اهمیت مذاکرات است
یک دیپلمات سابق می‌گوید: «ما با ارتش پاکستان همواره همکاری‌هایی داشته‌ایم که با وجود تمام مشکلات بین ایران و پاکستان مدت‌هاست، ادامه دارد.»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «سیاوش زرگر یعقوبی»، دیپلمات و سفیر سابق ایران در هند و کارشناس مسائل شبه قاره، در خصوص اهمیت مذاکرات اخیر میان ایران و پاکستان در سفر سرلشکر باقری به این کشور، به برنا می‌گوید: «ایران و پاکستان بر اساس جبر جغرافیایی همسایه هستند و از این رو مجبورند هرطور شده بر سر مسائلی که بینشان وجود دارد، مذاکره کنند. دو کشور همسایه همواره دارای منافع مشترک بوده و البته همزمان با یکدیگر رقابت می‌کنند. از این رو مذاکره هیچ دستاوردی هم نداشته باشد، دست کم دو طرف را از مواضع یکدیگر مطلع می‌کند.»

این دیپلمات پیشین درباره علت این مذاکرات از سوی یک مقام نظامی می‌گوید: «وقتی یک نماینده ویژه جدای از مقامات عادی دیپلماتیک از کشوری به کشور دیگری می‌رود این در عرف دیپلماتیک بدین معنی است که مواضع و نظرات خاصی و ویژه‌ای قرار است، رد و بدل شود و اهمیت مذاکره را دوچندان می‌کند. در خصوص سفر اخیر سرلشکر باقری به پاکستان نیز همینطور است و سفر مقامی نظامی در این سطح نشان می‌دهد، مسائل نظامی فیمابین دوطرف از اهمیت بالایی برخوردار است.»

یعقوبی درباره دستاورد این سفر می‌گوید: «ما با ارتش پاکستان همواره همکاری‌هایی داشته ایم که علی رغم تمام مشکلات بین ایران و پاکستان مدت‌هاست، ادامه دارد. اما طبیعی است سفر اخیر به معنای افزایش این همکاری‌ها و توافقات اساسی در حوزه امنیتی بین ایران و پاکستان است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز