قانون جدید اسرائیل بالاخره صدای عربستان را هم درآورد!

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۱۵:۲۵:۵۶
کد خبر: ۷۳۱۶۳۷
قانون جدید اسرائیل بالاخره صدای عربستان را هم درآورد!
عربستان سعودی اعلام کرد که قانون جدید پارلمان رژیم صهیونیستی را «محکوم می‌کند و با آن مخالف است» و آن را در تضاد با تمام قراردادهای بین‌المللی می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی تصویب قانون جنجال‌آفرین پارلمان اسرائیل مبنی بر به‌رسمیت شناختن اراضی اشغالی به‌عنوان سرزمین یهود را «تداوم تبعیض نژادی» دانست و آن را محکوم کرد. این خبر را خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد. 

این قانون که روز پنج‌شنبه به تصویب پارلمان اسرائیل رسید، ایجاد شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را یک مسئله ملی قلمداد می‌کند و اقوام عرب را دست دوم و زبان عبری را به عنوان تنها زبان رسمی به شمار می‌آورد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این کشور، اواخر روز گذشته -جمعه- گزارش داد که پادشاه این کشور قانون جدید اسرائیل را «محکوم می‌کند و با آن مخالف است» و آن را در تضاد با تمام قراردادهای بین‌المللی می‌داند. 

این منبع از جامعه جهانی خواست تا «در برابر این قانون و دیگر تلاش‌های اسرائیل برای تداوم تبعیض نژادی علیه مردم فلسطین ایستادگی کنند.»

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که این قانون جدید رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز برای اختلاف میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را به مخاطره می‌اندازد.

 

نظر شما