پمپئو:

کردهای سوری به جنگ ادامه دهند

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۲:۲۵:۲۲
کد خبر: ۷۳۲۴۷۹
کردهای سوری به جنگ ادامه دهند
وزیر خارجه آمریکا به تمامی مردم سوریه تاکید کرد تا در سازش در این کشور حضور فعال داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما، سازمان ملل و تمامی شرکای خود برای برقراری سازشی پایدار در نبرد داخلی سوریه همکاری می‌کنیم. از تمامی مردم و شهروندان این کشور به ویژه آنهایی که در شمال شرق هستند، می‌خواهم تا در این سازش همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی خواستار دستیابی به راه حل سیاسی شد که منعکس کننده تنوع جامعه سوریه باشد و مدعی شد، واشنگتن به دنبال زمینه‌سازی برای دستیابی به راه حل سیاسی است.

وزیر خارجه آمریکا گفت، باید مذاکرات صلح در سوریه به خشونت‌ها پایان دهد و به میلیون‌ها آواره اجازه دهد به کشورشان بازگردند. وی خاطرنشان کرد، سوریه باید به قانون اساسی و راه حل سیاسی همسو با خواسته‌های ملت سوری دست یابد.

وی روسیه را به نقض توافقنامه کاهش تنش در جنوب سوریه متهم کرد و افزود: ما توافق با روسیه داشتیم مبنی بر اینکه هیچ تحرکی در جنوب سوریه انجام نگیرد و آنها این توافقنامه را علنا نقض کردند. ما با تمامی طرف‌های مربوطه برای تشویق روس‌ها، سوریه و ایرانی‌ها برای عمل به وعده‌های سیاسی‌شان همکاری می‌کنیم.

اظهارات پامپئو پس از آن اعلام شد که گروه عملیاتی نیروی ضربت مشترک در بیانیه روز جمعه خود گفته بود که نیروهای دموکراتیک سوریه از ائتلاف تحت رهبری آمریکا که به صورت موفقیت آمیزی داعش را از دشیشه سوریه بیرون کرده، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا به نیروهای دموکراتیک سوریه به خاطر پاکسازی شهرک الدشیشه در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه تبریک گفت و از آنها خواست به عملیات خود علیه داعش ادامه دهند.

وی از تدابیر نیروهای امنیتی عراق برای ممانعت از ورود شورشیان به مرزهایش استقبال کرد و افزود: آزادسازی عراق و جنگ با داعش در خاک سوریه دستاوردی عظیم هستند و نابودی داعش اولویت دونالد ترامپ و دولتش باقی خواهد ماند.

 

نظر شما