پس از ادعای تقلب مطرح شد؛

اعتراف نواز شریف به برتری حزب انصاف

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۸:۳۸:۰۷
کد خبر: ۷۳۵۸۵۰
اعتراف نواز شریف به برتری حزب انصاف
این روزها و پس از فروکش شوک اولیه پیروزی تحریک انصاف در انتخابات بیشترین توجه رسانه‌ها به ائتلاف‌های احزاب و کابینه احتمالی دولت عمران خان معطوف شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، رسانه‌های پاکستانی تلاش می کنند با پیش بینی کابینه احتمالی عمران خان در پارلمان ملی و ایالتی از رقبای خود پیشی بگیرند.

در این رابطه رایزنی‌های مسئولین حزب تحریک انصاف با موفقیت همراه بوده است و حتی جیو تی وی که رسانه نزدیک به حزب نواز به حساب می‌آید را به اعتراف وادار کرده است.

این رسانه نوشت: تحریک انصاف با جلب رای و نظر نامزدهای آزاد موفق شد خود را به عنوان شانس اول به دست گرفتن قدرت ایالت پنجاب معرفی کند.

در این گزارش آمده است: 2 نفر دیگر از نمایندگان آزاد در پارلمان پنجاب به نام‌های « ملک عمر فاروق و شوکت لالیکا» نیز به صورت رسمی وارد حزب تحریک انصاف شدند.

از سوی دیگر «جهانگیرترین» عضو ارشد حزب تحریک انصاف اعلام کرده بود: 10 نفر از نمایندگان آزاد در پارلمان پاکستان و 18 نفر از نمایندگان آزاد در ایالت پنجاب تصمیم قطعی خود را برای حمایت از حزب تحریک انصاف گرفته‌اند.

در ایالت بلوچستان نیز حزب عوامی پارتی از تحریک انصاف حمایت کرده است و اینک نمایندگان حزب عمران خان جایگاه خوبی دارند.

«اکسپرس نیوز» در گزارشی به بررسی نامزدهای احتمالی حزب تحریک انصاف برای پست بسیار مهم سروزیر ایالت پنجاب پرداخته و نوشت: «شاه محمود قریشی» معاون عمران خان علاقه‌ای به سروزیری پنجاب ندارد.

این رسانه تاکید کرد: ممکن است «پرویز الهی» عضو ارشد حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم گزینه پیشنهادی حزب تحریک انصاف برای ایالت پنجاب باشد.

گفتنی است در انتخابات پارلمانی ایالت پنجاب حزب نواز با به دست آوردن 129 کرسی از رقبا پیشی گرفته بود و حزب تحریک انصاف موفق به کسب 123 کرسی شده بود.

از سوی دیگرنمایندگان آزاد 30کرسی، مسلم لیگ شاخه قائد اعظم 7کرسی و حزب مردم نیز 6 کرسی را در این ایالت از آن خود کرده بود.

اینک در مجموع تحریک انصاف با جلب همکاری‌های بیشتر احزاب کوچک و نمایندگان آزاد خود را در اکثریت قرار داده است.

پیش از این حزب تحریک انصاف موفق شده بود اکثریت را در پارلمان ملی و ایالت خیبرپختونخوا به دست آورد و قدرت را در کل پاکستان به دست بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز