سازمان ملل اعلام کرد:

موعد دور جدید گفت‌وگوهای یمن

۱۳۹۷/۰۵/۱۲ - ۱۴:۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۳۶۶۹۴
موعد دور جدید گفت‌وگوهای یمن
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از آغاز دور جدید گفت‌وگوها میان طرف‌های یمنی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که ششم سپتامبر آینده (۱۵ شهریور) ژنو سوئیس میزبان دور جدیدی از گفت‌وگوها میان طرف‌های درگیر در یمن خواهد بود.

گریفیتس طی سخنرانی در نشست شورای امنیت گفت: نشست آتی ژنو درباره یمن فرصتی را برای بررسی چارچوب مذاکرات و اعتمادسازی میان تمام طرفین درگیر در بحران یمن ایجاد می‌کند.

وی افزود: فرصت خوبی برای دستیابی به صلح در یمن وجود دارد. قصد دارم تا پیش از جلسه ژنو مذاکراتی را در منطقه انجام دهم تا راه حلی را برای این بحران پیدا کنیم که دو طرف درگیر را راضی کند.

گریفیتس در ادامه ضمن تاکید بر تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل صلح آمیز بحران در بندر حدیده، خاطرنشان کرد که وی طی مذاکره با طرف‌های مختلف به نتایج سازنده‌ای در این باره دست یافته است.

از سوی دیگر، ولادیمیر ساورنکوف، دستیار نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز بر حمایت کشورش از تلاش‌های گریفیتس برای برگزاری مذاکرات میان طرف‌های یمنی در ششم سپتامبر آینده تاکید کرد.

وی تصریح کرد: ما در روسیه به طور کامل از این طرح حمایت می‌کنیم و مذاکرات میان احزاب یمنی را امری ضروری می‌دانیم.

ساورنکوف افزود: ما بر این عقیده‌ایم که اجرای این طرح اوضاع در حدیده را آرام خواهد کرد و از طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم تا از این فرصت استفاده کرده و در مذاکرات ژنو شرکت کنند.

اخیرا گریفیتس طی سفرهایی که به صنعاء و ریاض داشت با هدف از سرگیری گفت‌وگوها و بازگشت به میز مذاکرات، با طرف‌های درگیر در یمن دیدارهایی برگزار کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز