در نیکاراگوئه اتفاق افتاد؛

تظاهرات اعتراضی پزشکان علیه سرکوب

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۹:۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۳۷۲۳۰
تظاهرات اعتراضی پزشکان علیه سرکوب
هزاران تن از مردم نیکاراگوئه علیه دولت دنیل اورتگا،‌ رئیس‌جمهور این کشور و اقدامات سرکوب گرایانه‌اش علیه پزشکان دست به راهپیمایی زدند؛ پزشکانی که معترضان زخمی را که از نظر دولت حاکم تروریست هستند، معالجه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت کنندگان در این راهپیمایی برای همبستگی با پزشکانی که دولت اورتگا آنها را به خاطر عضویت در گروه‌های اپوزیسیون یا معالجه اعضای اپوزیسیون مجازات کرده، شعارهایی چون "بدرفتاری بس است"، "زنده باد پزشکان" و "پزشکان تروریست نیستند" سر دادند.

حدود 100 پزشک به خاطر معالجه افرادی که در اعتراضات ضد اورتگا زخمی شده بودند، از بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور اخراج شده‌اند.

به گفته گروه‌های حقوق بشری در جریان بیش از سه ماه ناآرامی و اعتراضات در نیکاراگوئه علیه دولت اورتگا، 317 تن کشته و 2000 تن دیگر زخمی شده‌اند.

آمریکا، سازمان کشورهای آمریکایی و واتیکان همگی از درخواست معترضان مبنی بر استعفای اورتگا که از سال 2017 زمام امور کشور را در دست دارد و یا حداقل موافقت با برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت کرده‌اند.

اورتگا اما مدعی است که اگر قبل از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در اوایل سال 2022 میلادی از قدرت کنار رود، نیکاراگوئه گرفتار اغتشاش می‌شود.

وی روز شنبه خواستار برگزاری راهپیمایی حمایتی در مقابل دانشگاه آمریکای مرکزی برای درخواست برقراری عدالت برای قربانیان تروریسم شد.

شرکت کنندگانی که در حمایت از پزشکان راهپیمایی کردند به خاطر ترس از اینکه از سوی مقامات دولتی هدف قرار گیرند، چهره‌های خود را با ماسک پوشانده بودند.

در همین حال یک تحلیل اقتصادی جدید که روز شنبه منتشر شده، هشدار داد که اقتصاد نیکاراگوئه به خاطر این بحران به شدت رو به رکود است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز