رادیو اسرائیل گزارش داد؛

کابینه رژیم صهیونیستی مایل به آتش‌بس با غزه است

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۹:۰۵:۰۷
کد خبر: ۷۳۷۶۱۶
کابینه رژیم صهیونیستی مایل به آتش‌بس با غزه است
یک مسؤول صهیونیستی اعلام کرد که هدف از مذاکرات آتش‌بس کاهش محاصره نوار غزه و پایبندی فلسطینی‌ها به آتش‌بس است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، یک مسؤول صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، قبل از برگزاری نشست کابینه امنیتی این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای بررسی پیشنهاد مصر و سازمان ملل برای توافق آتش‌بس میان حماس و اسرائیل طی گفت‌وگو با رویترز اظهار داشت: پایبندی فلسطینی‌ها به آتش‌بس کامل بازگشایی گذرگاه "کرم ابوسالم" و تمدید مجوزها برای مناطق ماهیگیری از سوی اسرائیل را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: ما در نشستمان در کابینه امنیتی این پیشنهاد را بررسی می‌کنیم. هرگونه توافق درباره غزه مستلزم تضمین بازگرداندن اسرائیلی‌های ناپدید شده و اجساد سربازان اسرائیلی است که در جنگ میان حماس و اسرائیل در سال ۲۰۱۴ کشته شدند.

در مقابل حماس نیز آزاد کردن اسرائیلی‌ها را مشروط به آزادی اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی کرده که بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی با این امر مخالفند.

از سوی دیگر، رادیو اسرائیل نیز به نقل از چند منبع اعلام کرد که اعضای کابینه امنیتی این رژیم تمایل به قبول آتش‌بس در نوار غزه دارند.

کابینه کوچک وزارتی رژیم صهیونیستی در امور سیاسی و امنیتی شب گذشته به نشست خود درباره بررسی تلاش‌ها جهت دستیابی به راهکار سیاسی بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت در غزه پایان داد. هنوز جزئیاتی از این جلسه منتشر نشده است.

علیرغم اینکه سازمان ملل و مصر به ذکر جزئیات پیشنهاد خود نپرداخته‌اند اما به طور کلی درباره بهبود اوضاع انسانی در نوار غزه، توقف درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و سربازان رژیم صهیونیستی و همچنین آشتی ملی میان فتح و حماس صحبت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی چندین سال است که با تجاوزگری و محاصره ملت فلسطین در نوار غزه باعث افزایش تنش میان فلسطینی‌ها و تل‌آویو شده است. این تنش و درگیری‌ها پس از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت در ۳۰ مارس بالا گرفته طوری که تاکنون در پی شلیک سربازان اسرائیلی به تظاهرکنندگان فلسطینی بی‌سلاح دست کم ۱۵۷ تن شهید شده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز