حزب‌الله:

مداخله عربستان تشکیل دولت لبنان را به تاخیر انداخته است

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۹:۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۳۷۶۲۶
مداخله عربستان تشکیل دولت لبنان را به تاخیر انداخته است
عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مداخله‌های عربستان موجب تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: عربستانی که در انتخابات پارلمانی مداخله و پول‌هایی را پرداخت کرد و شکست خورد امروز می‌خواهد با تحمیل شروط خود درباره تشکیل دولت لبنان نتایج انتخابات را تغییر دهد. عربستان مداخله کرد تا ائتلافی را در داخل دولت با پول و تهدید تشکیل دهد برای همین روند تشکیل دولت متوقف شد.

وی گفت: عربستان هرچه تلاش کند نمی‌تواند معادلات سیاسی داخلی را تغییر دهد. آن‌ها از طریق ائتلافی در داخل دولت معادلات را برهم بزنند و این دلیلی بر ماجراجویی نسنجیده است.

قاووق گفت: اسرائیلی که بر محاصره مقاومت و سقوط سوریه حساب باز کرده امروز از رسیدن محور مقاومت به مرزهای جولان می‌ترسد و دست به دامن روسیه، آمریکا و سازمان ملل شده و شروطی را مطرح می‌کند چراکه در موضع ضعف قرار دارد.

وی تأکید کرد: معادلات میدانی قوی‌تر هستند درنتیجه طرف شکست‌خورده نمی‌تواند شروطش را تحمیل کند بلکه باید شروط طرف پیروز و در رأس آن حزب‌الله را بپذیرد.

قاووق گفت: لبنان اولین سودبرنده از پیروزی بزرگ در سوریه است چراکه امنیت در مرزهایش برقرار می‌شود و با بازگشایی گذرگاه نصیب و بازگشت آوارگان وضعیت اقتصادی‌اش بهتر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز