نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان داد؛

بریتانیایی‌ها از عملکرد «ترزا می» در مدیریت برگزیت راضی نیستند

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۹:۳۷:۱۰
کد خبر: ۷۳۸۰۶۳
بریتانیایی‌ها از عملکرد «ترزا می» در مدیریت برگزیت راضی نیستند
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان حمایت رای دهندگان بریتانیایی از عملکرد نخست وزیر انگلیس در مدیریت امور مربوط به برگزیت با افت شدیدی روبرو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، تازه ترین نظرسنجی موسسه او آر بی حاکی است که تنها 22 درصد رای دهندگان بریتانیایی از عملکرد ترزا می نخست وزیر انگلیس در مذاکرات برگزیت حمایت می کنند که این پایین میزان حمایت عمومی از ترزا می در نظرسنجی های این موسسه به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، میزان رضایت مردم انگلیس از عملکرد دولت در مذاکرات برگزیت در شش ماه نخست 2017 میلادی به بیش از 55 درصد رسیده بود ولی از آن زمان تاکنون میزان اعتماد و حمایت عمومی از دولت لندن با افت شدیدی روبرو شده است. دولت انگلیس هنوز نتوانسته است به توافق نهایی با اتحادیه اروپا برای روابط اقتصادی و تجاری پس از برگزیت دست پیدا کند.

حدود 60 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که ترزا می قادر به دستیابی به یک توافق درست و مناسب با اتحادیه اروپا نخواهد بود. این رقم در نظرسنجی ماه گذشته به 56 درصد رسیده بود. تنها 22 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده اند که ترزا می توانایی دستیابی به یک توافق خوب و مناسب با اتحادیه اروپا را دارد.

اگر بریتانیا نتواند به توافق نهایی برگزیت برای انجام مبادلات تجاری و مسائل گمرکی با اتحادیه اروپا دست یابد، از مارس 2019 میلادی باید بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی، مبادلات تجاری خود با اتحادیه اروپا را انجام دهد.

طرح ترزا می برای حفظ روابط تجاری نزدیک با اتحادیه اروپا پس از برگزیت موجب شده است تا دولت انگلیس با بحران روبرو شود. وزرای خارجه و امور برگزیت در اعتراض به این طرح از کابینه کناره گیری کرده اند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز