در پی ترور نافرجام رئیس جمهور ونزوئلا؛

انگشت اتهام دولت به سوی قانونگذاران اپوزیسیون بابت حمله به مادورو

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۸:۴۹:۰۴
کد خبر: ۷۳۸۳۶۳
انگشت اتهام دولت به سوی قانونگذاران اپوزیسیون بابت حمله به مادورو
مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا امروز چهارشنبه روندی را به جریان انداخت تا قانونگذاران اپوزیسیون را بابت "حمله" ناکام به رئیس‌جمهوری این کشور محاکمه کند. این مجلس از حامیان مادورو است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوسدادو کابیو، رئیس مجلس موسسان ونزوئلا خواستار لغو مصونیت حقوقی این قانونگذاران شد تا بتوان آنها را بابت ادعای "تلاش" و "تلاش ناکام" برای کشتن نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا محاکمه کند. کابیو گفت: وقتی فصل اجرای عدالت برسد، سخت تنبیه می‌شوند.

مادورو و دولتش می‌گویند که هدف حمله دو پهپاد مسلح به یک کیلوگرم ماده انفجاری قدرتمند سی-۴ قرار گرفتند اما جزئیات حادثه شنبه هنوز نامشخص است و اطلاعات متناقضی از منابع متفاوت به گوش می‌رسد.

دولت مادورو، کلمبیا و از جمله خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری سابق کلمبیا را که دوره‌اش سه‌شنبه به پایان رسید، به همدستی با اپوزیسیون "فوق راست افراطی" ونزوئلا متهم می‌کنند و تاکید دارند که افرادی در ایالت فلوریدای آمریکا آنها را تامین مالی کردند. هیچ مدرکی دال بر اثبات این ادعاهایی که منجر به تیرگی بیشتر روابط کاراکاس و بوگوتا شده است، وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین در سخنانی خولیو بورخس، رهبر اپوزیسیون تبعیدی کشورش و خوآن رکوئسنس، یکی از قانونگذاران اپوزیسیون را به طراحی توطئه "ترور" علیه رهبر سوسیالیست ونزوئلا متهم کرد. او گفت در راستای تحقیقات چندین عملیات در دست انجام است. بورخس یکی از چهره‌های سرشناس اپوزیسیون ونزوئلا است و مانند رکوئسنس عضو حزب "عدالت اول" متعلق به انریکه کاپریلس، نامزد سابق ریاست جمهوری است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که یک رئیس پلیس سابق ونزوئلا که از فعالان ضد دولتی است می‌گوید که در سازماندهی عملیات راه‌اندازی این پهپادهای مسلح کمک کرده بود. سالواتوره لاچسه که پیشتر بابت ایفای نقش در اعتراضات زندانی شده بود، به رویترز گفت که این حمله را با انجمنی از شبه‌نظامیان ضد مادور موسوم به "مقاومت" سازماندهی کرده بود. خبرگزاری رویترز ادعاهای این فرد را تایید نکرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز