مدودیف:

تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به منزله اعلام جنگ اقتصادی است

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۰:۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۳۹۰۵۶
تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به منزله اعلام جنگ اقتصادی است
نخست وزیر روسیه ادامه تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا را اعلام جنگ اقتصادی علیه مسکو ارزیابی نموده و تاکید کرد قطعا به چنین جنگی با استفاده از هر روشی که ضروری باشد، واکنش نشان داده خواهد شد.

 به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه ادامه تلاش‌های آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه این کشور را بعنوان «اعلام جنگ اقتصادی» ارزیابی کرد.

وی امروز در سخنرانی گفت: «من قصد ندارم درباره تحریم‌های صحبت کنم که تهدید کرده‌‌اند در آینده قرار است علیه روسیه اعمال شود. ولی یک چیز را بطور قطع می توانم بگویم و آن اینکه: اگر آنها به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی از قبیل ممنوعیت فعالیت بانک‌ها یا استفاده از ارزهای مختلف باشند، چنین اقداماتی را نمی‌توان چیزی به جز اعلام جنگ اقتصادی نامید و مسلما باید به چنین جنگی، با استفاده از روش‌های اقتصادی، برخوردهای سیاسی  یا هر روش دیگری که لازم باشد واکنش نشان داد و دوستان آمریکایی ما هم به خوبی این مسئله را می‌دانند.»

نخست وزیر روسیه در مورد تحریم‌هایی که تاکنون و اخیرا اعمال شده، نیز توضیح داد: «شرکای غربی ما بسیار می‌گویند که این تحریم‌ها به خاطر برخوردهای غلط، سیاست های نادرست و تنبیه روسیه به خاطر مواضعش در قبال مسائل مختلف اعمال شده. ولی واقعیت این است که بخش اعظم این اقدامات صرفا برای محدود ساختن توان بالقوه اقتصادی روسیه در نظر گرفته شده‌اند.»

مدودیف یادآور شد: «تحریم‌ها علیه مسکو پیش از این نیز بارها اعمال شده است. کشور ما طی صد سال اخیر دائما تحت تحریم های مختلف قرار داشته. اگر بخواهیم علت واقعی این مسئله را دریابیم، باید گفت که هدف اصلی این اقدامات بیرون راندن روسیه از میان رقبای قدرتمند در عرصه بین المللی است.»

لازم به یادآوری است، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی به خاطر اینکه گویا روسیه در شهر سالیزبری انگلیس از سلاح شیمیایی استفاده کرده، از تاریخ 22 آگوست (31 مرداد ماه) علیه مسکو اعمال خواهد شد. در نظر است که بسته دوم تحریم‌ها علیه روسیه نیز سه ماه بعد در صورت عدم اجرای درخواست‌های عنوان شده از سوی مسکو، مورد اجرا گذاشته شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز