نشنال اینترست عنوان کرد؛

موشک جدید زیردریایی کره شمالی شوخی نیست

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۴:۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۳۹۹۰۸
موشک جدید زیردریایی کره شمالی شوخی نیست
یک پایگاه خبری به بررسی این مساله پرداخته است که کره شمالی ظاهرا به توسعه موشک‌های بالستیک الکترونیکی زیر دریایی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از نشنال اینترست، کره شمالی همچنان به برنامه توسعه موشک بالستیک زیردریایی خود ادامه می دهد که این اقدام مغایر با توافقات صورت گرفته در نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور است.

بر اساس این گزارش وال استریت ژورنال پیش از این اعلام کرد: کیم هاک یونگ نماینده پارلمان کره جنوبی این ادعا را به نقل از گزارش های اطلاعاتی که هفته گذشته مقام های نظامی سئول ارائه داده اند، مطرح کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، تصاویر ماهواره ای که از سوی مقام های نظامی کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفته است، نشان می دهد که کره شمالی افراد و مواد را به بندر سینپو منتقل می کند یعنی جایی که زیردریایی مورد نظر در حال ساخت است.

علی رغم این تحولات برخی کارشناسان کره جنوبی بر این باورند که هنوز خیلی زود است که توافق ترامپ-کیم کنار گذاشته شود.

یانگ یوک تحلیلگر ارشد نظامی کره ای در این باره گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا توافق سنگاپور بین رهبران کره شمالی و آمریکا منحل شده است یا نه. ولی تصاویر ماهواره ای شواهد کافی را برای اثبات این مساله نشان داده است که کره شمالی برنامه موشک بالستیک زیردریایی خود را متوقف نکرده است.

برنامه موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی برنامه جدیدی به شمار نمی رود و کارشناسان خلع سلاح سال هاست که این برنامه را دنبال می کنند.

این گزارش افزود: سال گذشته تصاویر ماهواره ای که توسط 38 نورث مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نشانگر ساخت موشک های بالستیک جدید زیردریایی توسط کره شمالی بود.

این تجزیه و تحلیل حاکی است که موشک جدید بالستیک زیردریایی کره شمالی موسوم به " سینپو سی" بزرگتر از موشک موسوم به "پروژه 633 " است که کره شمالی پیش از این ساخته است.

 

نظر شما