رئیس مجمع عمومی:

ترکیه عضو محترم سازمان ملل است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۰:۱۸:۵۳
کد خبر: ۷۴۱۰۵۲
ترکیه عضو محترم سازمان ملل است
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت، ترکیه عضو محترمی برای این سازمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، میروسلاو لایکاک، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در حاشیه دهمین کنفرانس سفرا در آنکارا گفت:‌ ترکیه عضو محترمی برای جامعه سازمان ملل است و نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد، استانبول یک قطب منطقه‌ای برای چندین آژانس سازمان ملل محسوب می شود. ما یک خانواده بزرگ سازمان ملل در آنکارا داریم که از نزدیک با دولت ترکیه در بسیاری از مسائل همکاری دارد.

وی با اشاره به دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که این دیدار بسیار دوستانه و سازنده بود و ادامه داد:‌ ما درباره بزرگترین چالش هایی که با آنها روبرو هستیم، گفتگو کردیم و من ایده ها و عقاید اردوغان را درباره این مسائل که در دستورکار سازمان ملل است، پرسیدم.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همچنین با تاکید بر اهمیت نقش ترکیه در مساله کمک‌های بشردوستانه گفت:‌ ترکیه در میان کشورهایی است که بیشترین کمک‌های بشری را تامین می‌کند. این مساله به درستی از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

وی با اشاره به بحران آوارگان نیز گفت:‌ حقیقت این است که جامعه بین الملل می‌داند که بحران مهاجرت یک مساله جهانی است و تنها به یک کشور مربوط نمی‌شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به بسته جهانی مجمع درباره آوارگان و بسته جهانی برای امنیت، نظم و مهاجرت منظم که ماه گذشته میلادی امضا شد، اشاره کرد و گفت: سال جاری میلادی بسیار مهم است چراکه سازمان ملل این دو بسته را مورد موافقت قرار داد و ترکیه نیز نقشی بسیار فعال و سازنده در دستیابی به این توافق ایفا کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز