رئیس اتاق بازرگانی اردن خبر داد؛

مشارکت هیات ۸۰ نفره اردنی در نمایشگاه اقتصادی دمشق و امید برای از سرگیری روابط

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۲:۰۶:۵۱
کد خبر: ۷۴۱۱۲۳
مشارکت هیات ۸۰ نفره اردنی در نمایشگاه اقتصادی دمشق و امید برای از سرگیری روابط
رئیس اتاق بازرگانی اردن از مشارکت یک هیات اقتصادی متشکل از ۸۰ تاجر این کشور در نمایشگاه بین‌المللی دمشق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، العین نائل الکباریتی، رئیس اتاق بازرگانی اردن طی گفت‌وگو با روزنامه "الغد" این کشور اظهار داشت: یک هیات اقتصادی ۸۰ نفره این کشور در نمایشگاه بین المللی دمشق که قرار است ابتدای ماه آتی میلادی برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

وی افزود: این هیات که به ریاست غسان خرفان، معاون اتاق بازرگانی اردن در نمایشگاه دمشق شرکت می‌کند، قرار است در حاشیه نمایشگاه درخصوص ساز و کار احیای دوباره روابط اقتصادی دو جانبه و راه‌های توسعه روابط دو کشور با مقامات سوری بحث و رایزنی کند.

این مقام اردنی تاکید کرد: گفت‌وگوها میان دو طرف بیشتر در زمینه فعالیت بخش خصوصی دو کشور و احداث شرکت‌های اردنی خواهد بود تا بدین واسطه اردن بتواند در زمینه بازسازی سوریه و انتقال کالا از طریق اردن به سوریه سهیم باشد.

الکباریتی ادامه داد: همچنین تبادل نظر میان دو طرف در زمینه مواد غذایی خصوصا سبزیجات و میوه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی اردن درباره بازگشایی گذرگاه زمینی نصیب میان دو کشور نیز گفت: بخش خصوصی نگاهی مثبت به بازگشایی این گذرگاه دارد و امیدواریم دولت‌های دو کشور هرچه سریعتر این تصمیم را اجرایی کرده و راه ارتباطی به دمشق که به نفع اقتصاد دو کشور است را امن کنند.

الکباریتی در ادامه افزود: بخش خصوصی امیدوار است که راه‌های زمینی دو کشور بار دیگر فعال شود تا کاروان‌های تجاری اردن از طریق سوریه راهی ترکیه، اروپا و لبنان شوند.

از سوی دیگر، العین زیاد الحمصی، رئیس اتاق صنایع امان نیز ضمن تاکید بر اهمیت سفر این هیات به دمشق، اظهار کرد: اردن به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد و همچنین به خاطر اوضاع سیاسی حال حاضر از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده و از مهمترین راه‌های ارتباطی به سوریه است و به همین دلیل انتظار می‌رود که این کشور در بازسازی سوریه نقش استراتژیکی را ایفا کند.

وی افزود: تسهیل ورود کالا و تولیدات اردن خصوصا کالاهای مورد نیاز سوریه در مرحله آتی به داخل این کشور به دلیل نزدیکی مسافت یک عامل مثبت در این زمینه به شمار می‌رود.

 

 

این مقام اردنی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت بازگشت ثبات به سوریه تصریح کرد: سوریه تنها راه زمینی صادرات اردن به لبنان و کشورهای حوزه بالکان است.

از سوی دیگر، رسانه‌های سوری اعلام کردند که سوریه به منظور استقبال از بازگشت گروه جدید آوارگان سوری به کشورشان اقدامات لازم برای بازگشایی گذرگاه نصیب را انجام داده‌اند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که مقامات استان درعا علاوه بر فراهم کردن مواد غذایی و تعدادی اتوبوس برای انتقال این افراد به خانه‌هایشان، سه دستگاه آمبولانس را نیز آماده ارائه خدمات بهداشتی به آوارگان کرده‌اند.

در مقابل رسانه‌های اردنی به نقل از منابعی در وزارت حمل و نقل این کشور اعلام کردند که تا بدین لحظه هیچگونه درخواستی از سوی طرف سوری مبنی بر بازگشایی گذرگاه نصیب نشده است و امان منتظر نامه رسمی دمشق در این باره است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز