در یک نظر سنجی مشخص شد؛

شرکت‌های آلمانی خواستار لغو تحریم‌های اروپا علیه روسیه شدند

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۳:۰۰:۰۴
کد خبر: ۷۴۲۲۷۸
شرکت‌های آلمانی خواستار لغو تحریم‌های اروپا علیه روسیه شدند
در آستانه دیدار رئیس جمهور روسیه با صدر اعظم آلمان، شرکت‌های آلمانی خواستار لغو تحریم‌های اروپا علیه روسیه و بهبود مناسبات اقتصادی با این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه "راینیشن پست" آلمان، شرکت های آلمانی در آستانه دیدار امروز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در برلین خواستار پایان تحریم ها علیه مسکو شدند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز در منطقه‌ای در شمال برلین از پوتین استقبال خواهد کرد. موضوعاتی مانند سوریه، اوکراین و پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 از موضوعات مهم مطرح در این نشست خواهد بود. اقتصاد آلمان امید زیادی به این دیدار دو جانبه و بهبود روابط اقتصادی بین دو کشور دارد.

صدر اعظم آلمان قرار است همچنین در دیدار با پوتین درباره برگزاری یک نشست احتمالی درباره بحران سوریه که البته تاریخ آن هنوز مشخص نیست صحبت کند.

همچنین پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 که با انتقادهای زیادی از طرف کشورهای شرق اروپا مواجه بوده و آمریکا هم با تصویب تحریم هایی آن را تهدید کرده است از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار خواهد بود.

حالا در این شرایط اقتصاد آلمان امیدوار است که این دیدار دو جانبه راه ورودی به مسیر خروج از تحریم ها علیه مسکو باشد.اتاق تجارت خارجی آلمان و روسیه در مسکو( (AHK هشدار داده است که در غیر این صورت شرایط از طریق تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های روسی و شرکای تجاری خارجی آن ها تشدید می شود.

"متیاس شپ" از اعضای هیات مدیره اتاق تجارت خارجی آلمان و روسیه در این باره اظهار داشته است که از طریق تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو آسیب ها و خسارات گسترده ای انتظار می رود.

 بر اساس یک نظر سنجی اتاق تجارت خارجی آلمان و روسیه که از بین شرکت های آلمانی فعال در روسیه انجام شده است، 37 درصد شرکت های عضو خواستار پایان سریع تحریم های اقتصادی علیه روسیه بوده و 57 درصد آن ها هم خواستار کاهش مرحله به مرحله این تحریم ها بودند.

اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2014 و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در جریان بحران اوکراین تحریم هایی را علیه مسکو تصویب کردند. هفته آِینده هم قرار است تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو که از جمله به مبادلات تجاری با دلار برای روسیه مربوط می شود اجرایی شود. دلیل این تحریم ها حمله با گاز سمی به جاسوس سابق روسی در لندن است که انگلیس و واشنگتن مسکو را مسئول آن می دانند.

در این میان "ماتیاس پلاتسک "، رئیس انجمن آلمان- روسیه در آلمان هم در آستانه دیدار پوتین و مرکل علامت هایی برای اینکه مسکو علاقمند به مناسبات جدید با اتحادیه اروپا است را می بیند.

وی در گفتگویی با روزنامه "پاسایر نویه پرسه" تصریح کرد که پوتین با شرکت خود در مراسم عروسی وزیر امور خارجه اتریش که امروز برگزار می شود سیگنال ظریفی را در این راستا ارسال کرده است. این نشان می دهد که انتظار بهبود مناسبات بین روسیه و اتحادیه اروپا می رود و اتریش در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

وی همچنین از انتظارات و امیدهای بزرگی در این راستا با توجه به دیدار امروز مرکل و پوتین سخن گفته و تاکید کرد که در مسکو این دیدگاه حاکم است که کاهش تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل درگیری ها در شرق اوکراین بخصوص از طریق موضع سازش ناپذیر مرکل امکان پذیر نیست. من امیدوارم که صدر اعظم آلمان امروز در دیدار با پوتین با نگاهی به تحریم های اوکراین اولین سیگنال ها در این راستا را ارسال کند. اگر توافقی در راستای نحوه عملیات کلاه آبی ها در شرق اوکراین به وجود آید بالاخره اعتماد دوباره ایجاد شده و خروج سلاح های سنگین از منطقه درگیری ها امکان پذیر می شود.

وی افزود: برای پیشرفت های واقعی در این راستا دولت آلمان باید کاهش تحریم ها علیه روسیه را مد نظر قرار دهد. ما باید بلاخره افق هایی در این راستا را بگشاییم. در بسیاری از پایتخت های اروپایی از مادرید گرفته تا پاریس و آتن و وین همه منتظر چنین سیگنال هایی هستند.

"ماتیاس پلاتسک "، همچنین از پروژه خط لوله انتقال گاز آلمان- روسیه موسوم به نورد استریم 2 علیه انتقادها از طرف آمریکا دفاع کرده و آن را برای اروپا خوب دانست. وی افزود: آمریکایی ها می خواستند گاز خود را به اروپا بفروشند و بنابراین مخالف پروژه نورد استریم 2 هستند. اما گاز طبیعی آمریکا 20 درصد گرانتر از گاز طبیعی روسیه است. ما با این پروژه خود را به گاز روسیه وابسته نمی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز