حمله جدایی‌طلبان هم‌پیمان امارات به یک جشن نظامی در عدن

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۸:۳۱:۱۹
کد خبر: ۷۴۲۵۶۶
حمله جدایی‌طلبان هم‌پیمان امارات به یک جشن نظامی در عدن
رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن در پی حمله به جشن فارغ التحصیلی دانشکده نظامی در غرب یمن، دستور ارجاع دو تن از فرماندهان نظامی به دستگاه قضایی را صادر کرده و خواستار انجام اقدامات لازم در مورد آنها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، خبرگزاری "سبأ" یمن به نقل از برخی منابع آگاه در دولت مستعفی یمن گزارش داد، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در پی حمله اخیر به دانشجویان دانشکده نظامی غرب یمن در مراسم فارغ التحصیلی‌شان که موجب کشته شدن یک دانشجو و زخمی شدن تعدادی دیگر شد، دستور داد، سرتیپ منیر المشالی و عبد الناصر البعوة و تمامی کسانی که دست داشتن آنها در این حمله ثابت شده، به دستگاه قضایی ارجاع داده شوند.

دانشکده نظامی شهر عدن، پایتخت موقت دولت مستعفی یمن صبح شنبه مورد حمله گروهی مسلح وابسته به شورای انتقالی قرار گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری سبأ، سرتیپ المشالی یکی از فرماندهان نیروهای "کمربند امنیتی" تحت حمایت امارات بوده و البعوة از فرماندهان نظامی یمن است که در کنار نیروهای نظامی وابسته به منصور هادی مبارزه می‌کنند.

به گزارش سبأ، گروهی از تیپ یک حمایت و پشتیبانی وابسته به نیروهای کمربند امنیتی در جشن فارغ‌التحصیلی دانشکده نظامی به سوی دانشجویان و افسران در میدان این دانشکده تیراندازی کردند.

یکی از دانشجویان این دانشکده در شرح حادثه گفت: نیروهای جدایی طلب جنوب که با امارات همپیمان هستند، ا پایگاه خود در جبهه مقابل آکادمی تیراندازی کردند.

این جدیدترین حادثه از سلسله عملیات کشتار و انفجار در این شهر است که مقر موقت دولت مستعفی محسوب می‌شود.

به گفته این منبع، زمانی که جشن فارغ‌التحصیلی آغاز شد، آنها شروع به تیراندازی کردند زیرا آکادمی پرچم یمن متحد را برافراشته بود.

یک شاهد دیگر نیز گفت، دو تن در این تیراندازی زخمی شدند و جشن نیز به داخل ساختمان منتقل شد.

تنش بین جدایی‌طلبان جنوب و هم‌پیمانان امارات با دولت هادی پیش از مذاکرات بین طرف‌های یمنی است که قرار است سازمان ملل در ماه آینده میلادی در تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور هدایت آن را برعهده داشته باشد.

همچنین رمزی محروس، استاندار ارخبیل سقطری یمن گفت، نمایندگان امارات از شورش حمایت می‌کنند.

این مقام یمنی اشاره کرد، امارات در تلاش برای ایجاد نیرویی موازی و ارائه خدماتی مشابه خدمات دولت مستعفی نظیر برق است.

وی به اعضای مقامات محلی گفت: نمایندگان امارات به طرفداران خود دستور داده‌اند هر گونه تجمع و اقدام مسلحانه علیه نیروهای اماراتی را خاموش کنند.

 

نظر شما