دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد؛

حمله یک گروه ناشناس به نظامیان آمریکایی در رقه/ ادامه انتقال تجهیزات دولت سوریه به حومه ادلب

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۹:۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۴۲۶۱۵
حمله یک گروه ناشناس به نظامیان آمریکایی در رقه/ ادامه انتقال تجهیزات دولت سوریه به حومه ادلب
دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد، دولت همچنان به انتقال تجهیزات نظامی و نیرو به حومه استان ادلب ادامه می‌دهد که نشان‌دهنده آماده شدن نیروهای ارتش برای انجام یک عملیات گسترده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع، ارتش سوریه در طول دو سال گذشته پیروزی‌های میدانی پیاپی را در نبرد با گروه‌های مخالف مسلح به دست آورده و مخالفان در حال حاضر تنها هشت درصد از خاک سوریه را در کنترل خود دارند که ادلب بزرگترین و مهمترین این مناطق است.

ائتلاف تحریرالشام که رهبری آن را جبهه النصره بر عهده دارد کنترل نزدیک به 60 درصد استان ادلب را در دست دارد و دیگر گروه‌های مخالف در سایر مناطق این استان شمال غرب سوریه پراکنده هستند.

از مناطق شرق و شمال شرق شرقی سوریه نیز که در کنترل کردها است خبر می‌رسد که هفت داعشی در حمله این گروه تروریستی به ساختمان‌هایی در یک حوزه نفتی بزرگ در دیرالزور از پای درآمدند.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک تحت رهبری کردها این حمله داعش را دفع کرده‌اند.

از سوی دیگر، برخی منابع رسانه‌ای و فعالان سوری گزارش دادند که یک بمب کنترل از راه دور هنگام عبور یک هیات نظامی آمریکایی در شهر رقه منفجر شد. شهر رقه در کنترل کردهای همپیمان آمریکاست.

این منابع در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند این بمب خودروهای گروه ائتلاف ضد داعش که مسئول خنثی سازی مین بودند را در نزدیکی مسجد جامع باسل هدف قرار داد.

هنوز گزارشی از تعداد کشته‌ها و خسارات این انفجار ارائه نشده و هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

هیات‌هایی از ائتلاف ضد داعش به صورت دوره‌ای برای بررسی وضعیت شهر رقه و پروژه‌های خدماتی در آنجا از این شهر بازدید می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز