سخنگوی ائتلاف بین‌المللی:

نیروهای آمریکا بعد از داعش هم در عراق می‌مانند

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۳:۳۷:۲۳
کد خبر: ۷۴۲۸۲۰
نیروهای آمریکا بعد از داعش هم در عراق می‌مانند
سخنگوی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش امروز(یکشنبه) گفت، تا زمانیکه لازم باشد نیروهای آمریکایی در این کشور می‌مانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شان رایان، سخنگوی ائتلاف آمریکایی علیه داعش در یک نشست خبری در ابوظبی گفت: تا زمانیکه لازم باشد، نیروهای آمریکایی در عراق می‌مانند. علت اصلی ماندن در عراق پس از شکست داعش، اقداماتی برای برقراری ثبات در مناطقی از عراق است که پیشتر تحت کنترل داعش بوده و ما به این دلیل در آنجا می‌مانیم.

او که سرهنگ ارتش آمریکا است در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز هم گفت: داعش همچنان خطر آفرین است و در عراق از میان نرفته است. تا آنجا که بتوانیم در این کشور می‌مانیم تا داعش را کاملا ریشه کن کنیم.

مسئولان مختلف عراقی و نمایندگان پارلمان این کشور تاکنون بارها خواستار خروج نیروهای خارجی از کشورشان شده‌اند.

شان رایان درباره عملیات نظامی آمریکا و متحدان کرد این کشور در شرق سوریه نیز گفت: عملیات ما و متحدانمان در سوریه تا از میان برداشتن آخرین تروریست در شرق رود فرات ادامه خواهد داشت.

او گفت همزمان با عملیات نظامی، فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای هم در شمال و شرق سوریه که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است، ادامه خواهد داشت. شان ادامه داد: اکنون ما در رقه شاهد هستیم که مدارس باز شده‌اند و کودکان به مدرسه می‌روند و پروژه‌های متعدد عمرانی آب‌رسانی، راه سازی و امثال آن به بهره برداری رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز