یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد؛

افزایش بیماران روانی در ارتش اسرائیل

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۱:۵۲:۴۶
کد خبر: ۷۴۳۳۲۹
افزایش بیماران روانی در ارتش اسرائیل
ک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که شمار سربازان اسرائیلی که به دفتر روانشناسان در ارتش این رژیم مراجعه کرده‌اند، در ۱۰ سال اخیر ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی درباره وضعیت روحی روانی سربازان رژیم صهیونیستی نوشت: در سال گذشته میلادی حدود ۴۷ هزار جلسه میان سربازان و افسران با بخش خدمات روانشناسی در ارتش اسرائیل انجام شد که این جلسات در مقایسه با سال ۲۰۱۳، ۲۵۰۰ بار افزایش یافته است.

به همین منظور، رئیس بخش روان درمانی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هشدار داده که روند افزایش تعداد سربازان تحت درمان از سال ۲۰۱۰ تا کنون ممکن است بر نحوه عملکرد روانپزشکان تاثیر بگذارد.

وی افزود: این افزایش بسیار شدید بوده و دلایل آن نیز مربوط به اوضاع دشوار اقتصادی و اجتماعی در اکثر بخش‌های اسرائیل، کاهش انگیزه برای خدمت سربازی و تمایل زیاد به کسب درآمد است.

رئیس بخش روان درمانی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: این فشار بر روانشناسان بر عملکرد و توانایی آنها در کاهش مشکلات روحی سربازان تأثیر منفی خواهد گذاشت که این امر نیز ممکن است باعث افزایش خشونت سربازان علیه پزشکان خود شود.

در همین راستا، چند مسؤول نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی نیز اظهار کردند که از دیگر عوامل این امر، مکلف کردن سربازان به ماموریت در تیپ‌ها و واحدهای جنگی است.

این منابع گفتند: ارتش در تلاش است تا شرایط را جوری مهیا کند که سربازان پس از درخواست برای دیدار با روانشناسان در فاصله زمانی کمی پس از درخواستشان  با پزشکان خود دیدار کنند.

این درحالی است که دوره انتظار سربازان برای برگزاری جلسه با روانشناسان از چند ساعت تا چند روز متغیر است. ارتش این رژیم نیز به منظور جلوگیری از خودکشی سربازان به فرماندهان توصیه کرده که نسبت به درمان فوری سربازانی که در شرایط دشواری قرار دارند، اقدام کنند و منتظر بدتر شدن حال آن‌ها نشوند.

طبق اطلاعاتی که در سال ۲۰۱۸ توسط ارتش اسرائیل ارائه شده، اکثر افرادی که به دنبال روان درمانی بودند، سربازان نیروی زمینی این رژیم هستند.

این اطلاعات همچنین حاکی از آن است که از میان شش سرباز مرد اسرائیلی یک سرباز و از هر ۱۵ سرباز زن یک سرباز به دلیل مشکلات روانی قادر به گذراندن دوران خدمت سربازی خود نیستند.

همچنین این روزنامه به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: سیستم روان درمانی ارتش به منظور حفاظت از سلامت سربازان به طور طبیعی و اورژانسی کار می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز