ترور نافرجام رئیس جمهور مستعفی یمن/ خروج نیروهای وابسته به امارات از تعز یمن

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۰:۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۴۵۶۰۵
ترور نافرجام رئیس جمهور مستعفی یمن/ خروج نیروهای وابسته به امارات از تعز یمن
به دنبال تلاش ناکام طرف‌های ناشناخته برای ترور یکی از فرماندهان بلندپایه وابسته به رئیس جمهوری مستعفی یمن، وی خواستار تقویت تدابیر امنیتی در عدن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن خواستار تقویت تدابیر امنیتی در تمامی مناطق عدن شد که شاهد انفجار و ناامنی هستند.

وی افزود: عاملان این اقدامات تروریستی باید به دادگاه سپرده شوند تا به اتهام جنایات‌شان علیه ملت یمن مجازات شوند.

شنبه "سند عبدالله الرهوه"، فرمانده تیپ اول حفاظت از ریاست جمهوری مستعفی یمن طی اقدامی در مسیر میان دو شهر "البریقاء" و "الشعب" مورد سوء قصد قرار گرفت که به گفته منابع مطلع تلاش برای ترور وی ناکام بوده است.

در همین راستا، روزنامه عدن الغد به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که الرهوه مجروح نشده و تنها ماشین وی خسارت دیده است.

این دومین باری است که الرهوه از ترور جان سالم به در می‌برد.

از سوی دیگر، گردان‌های ابو العباس که مورد حمایت امارات بوده در بیانیه‌ای اعلام کرد به خاطر جلوگیری از رخ دادن جنگ داخلی در تعز از این شهر عقب نشینی می‌کند.

فرماندهان این نیروها در این بیانیه خطاب به نیروهای خود نوشته‌اند: می‌دانیم که به خاطر دینتان و آزادی شهر تعز قربانیان زیادی دادید، اما زمانی که طمع آشکار شد و از طرف حزب تجمع یمنی برای اصلاح (اخوان المسلمین یمن) به ما خیانت شد به طور داوطلبانه از شهر تعز عقب‌نشینی می‌کنیم و به همین منظور و طبق خواسته عبد ربه منصور هادی تمامی مؤسسات و نهادهای دولتی و همچنین سایت‌های نظامی را تحویل مقامات محلی دادیم.

همچنین در این بیانیه آمده است: هرچه از ما خواسته شده بود را تحویل دادیم اما متاسفانه ما تنها طرفی بودیم که خودمان را تسلیم کردیم و طرف دیگر تا به این لحظه نپذیرفته که تسلیم شود و هر روز با آدم‌ربایی، تعقیب و محاصره ما را تحت فشار قرار می‌دهد.

گردان‌های ابوالعباس در ادامه کمیته ریاست جمهوری که مسؤول تحویل گرفتن تمامی مؤسسات و نهادهای دولتی و نظامی از گروه‌های مسلح است را به جانبداری از اخوان المسلمین متهم کرد.

گردان‌های ابوالعباس در ادامه ضمن درخواست از مقامات دولت مستعفی یمن برای مهیا کردن وسایل مورد نیاز برای انتقال‌شان تاکید کرد: به خاطر حفظ جان مسلمانان تصمیم به خروج از این شهر گرفتیم و آن را به اخوان المسلمین می‌سپاریم.

شهر تعز چندین ماه است که شاهد درگیری‌های میان گردان‌های ابوالعباس و اخوان المسلمین است و بیشتر پایگاه‌ها و اماکن نظامی آن تحت کنترل اخوانی‌هاست.

وزارت خزانه داری آمریکا، عربستان، بحرین، کویت و قطر، در اکتبر سال گذشته میلادی "عادل عبده فاره، سرکرده این نیروهای مسلح که ملقب به "ابوالعباس" است را به همراه چند تن دیگر در لیست "حامیان تروریست" خود قرار دادند.

 

نظر شما