در واکنش به تهدید بغداد از سوی تل‌آویو؛

سوریه: حمله اسرائیل به عراق را اطلاع می‌دهیم

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۹:۰۴:۴۷
کد خبر: ۷۴۹۵۵۹
سوریه: حمله اسرائیل به عراق را اطلاع می‌دهیم
یک کارشناس نظامی سوری به دنبال اظهارات اخیر اسرائیل مبنی بر مورد هدف قرار دادن اهدافی در داخل خاک عراق، تاکید کرد، کشورش می‌تواند هرگونه حمله احتمالی این رژیم را به عراق هشدار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از  سایت شبکه روسیا الیوم، یک کارشناس نظامی سوری که خواست نامش فاش نشود، گفت، رادارهای این کشور می‌توانند جنگنده‌های اسرائیل را رصد کنند، در صورت ورود این جنگنده‌ها به داخل اردن، احتمال حمله آنها به پایگاه‌های عراق مشخص می‌شود، در نتیجه سوریه می‌تواند پیش از آغاز حمله به طرف عراقی برای اتخاذ تدابیر مورد نیاز هشدار دهد.

پیشتر یک شبکه اسرائیلی گزارش داده بود که ایالات متحده آمریکا، اسرائیل را از حمله به مواضعی در عراق بازداشته است.

وی افزود، حداقل حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا جنگنده‌های رژیم صهیونیستی وارد خاک عراق شوند و این مدت زمان معقولی برای اتخاذ تدابیر لازم است.

این منبع ادامه داد، دمشق در این باره هرگز کوتاهی نخواهد کرد زیرا از طریق کمیته‌های امنیتی متعدد با عراق در ارتباط است و دائما از طریق دفتر چهارجانبه در بغداد در حال هماهنگی هستند.

کارشناس نظامی مذکور گفت، ترکیه یکی دیگر از خطوط هوایی برای عبور جنگنده‌های اسرائیلی است، اما این مسیر می‌طلبد که بیش از یک گروه جنگنده از اراضی اشغالی خارج شده و برخی بازگشته و برخی دیگر برای سوخت‌گیری در خاک ترکیه فرود آیند و سپس برای اجرای ماموریت نظامی خود در سوریه یا عراق به پرواز درآیند و این کار باید بارها تکرار شود.

وی گفت، سوری‌ها در سال ۱۹۸۱ هم متوجه شدند که جنگنده اسرائیلی احتمال دارد به سمت هدفی در عراق حرکت کند اما نمی‌داند که کشورش عراق را در جریان این مساله قرار داده است یا نه.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز