سفیر جدید رژیم صهیونیستی در اردن:

اسرائیل دیگر مثل گذشته نیست

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۴:۵۸:۳۸
کد خبر: ۷۴۹۷۹۸
اسرائیل دیگر مثل گذشته نیست
سفیر جدید رژیم صهیونیستی در اردن اعلام کرد که اسرائیل دیگر مثل گذشته یک "دولت" منزوی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عمیر ویسبرود، سفیر جدید رژیم صهیونیستی در امان در اولین بیانیه خود پس از موافقت مقامات اردن با استوارنامه‌اش گفت: اسرائیل دیگر مثل گذشته یک "دولت" منزوی نیست. ما می‌گوییم که تمامی مشکلاتمان را با منطقه حل کرده‌ایم، با این وجود طرف‌هایی هستند که همچنان صلح با اسرائیل را نمی‌پذیرند و طرف‌های دیگر را نیز به قطع کردن روابط خود با آن دعوت می‌کنند.

وی ادعا کرد: در هر صورت بسیاری از مردم اردن این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند که اسرائیل یک شریک مهم و قابل اعتماد برای‌ آن‌ها در مقابل تجاوزات علیه این کشور است.

سفیر اسرائیل در امان گفت: ما اگرچه در مورد برخی از مسائل دوجانبه به توافقی دست نیافته‌ایم اما با توجه به واقعیت دشواری که اردن با آن روبرو است، اسرائیل یک شریک حقیقی و صادق برای این کشور است و وظیفه امروز ما آغاز رسمی این همکاری و گسترش و کشاندن آن به سطح مردم است.

وی تصریح کرد: ما به خوبی می‌دانیم که این امر در یک روز محقق نخواهد شد و ما برای دستیابی به آن باید تلاش زیادی کنیم تا چهره ترسیم شده خود در ذهن ملت اردن را تغییر دهیم، با این وجود به خوبی قدر دوران کنونی را می‌دانیم. در حال حاضر سطح تحریک علیه اسرائیل در رسانه‌های اردنی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و ملت اردن نیز بیش از اسرائیل درگیر مسائل اقتصادی‌شان هستند.

سفارت رژیم صهیونیستی در امان از مرداد ماه سال گذشته تاکنون به دنبال قتل دو شهروند اردنی توسط یک صهیونیست تعطیل شده بود.

وزارت خارجه اردن چند ماه اخیر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در نامه‌ای رسمی به این وزارتخانه از دولت اردن به دلیل حادثه سفارت عذرخواهی کرده است. دولت اردن نیز ازسرگیری فعالیت سفارت رژیم صهیونیستی در امان را به تغییر سفیر این رژیم منوط کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز