یک مقام آلمانی:

غرب فرصت اثرگذاری بر سوریه را از دست داد

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۱۲:۳۲:۱۲
کد خبر: ۷۵۰۶۱۱
غرب فرصت اثرگذاری بر سوریه را از دست داد
یکی از مسئولان پارلمان آلمان تاکید کرد، غرب فرصت تاثیرگذاری بر روند تحولات سوریه را از دست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از سایت النشره، رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان آلمان با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا و اروپا در خاورمیانه، گفت: غرب فرصت تاثیرگذاری بر روند تحولات سوریه را از دست داد.

این مسئول آلمانی با اشاره به اینکه سوریه و به شکل ویژه ادلب به زودی شاهد یک عملیات نظامی گسترده خواهند بود، افزود: نقش اصلی در این عملیات را دولت سوریه، روسیه و ایران ایفا خواهند کرد و من بر این باورم که تمامی اینها نتیجه سیاست کشورهای غربی در منطقه طی سال‌های اخیر است.

وی تاکید کرد: مسئولیت این وضعیت متوجه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا است که با وجود تعهداتش نسبت به عملیاتی نظامی در این کشور، به "حمله شیمیایی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه" در سال ۲۰۱۳ واکنش نظامی نشان نداد.

رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان آلمان در ادامه اروپا را "متکدی سیاسی" توصیف کرد که تاثیر خود را از دست داده است و این امر موجب تقویت جایگاه روسیه و ایران شده است.

وی در پایان اظهار داشت: اروپا به یک متکدی دیپلماتیک تبدیل شده و در حال حاضر ما هیچ راهی پیش روی خود نداریم جز اینکه از روسیه، ایران و بشار اسد بخواهیم کارهایی که این مدت انجام می‌دادند را انجام ندهند و آشکار بگویم ما دقیقا می‌دانیم که آنها به این خواسته ما هرگز پاسخ نخواهند داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز