نشست مسئولان وزارت کشور عراق و ایران در رابطه با روند مراسم اربعین ۹۷

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۴:۲۴:۴۹
کد خبر: ۷۶۲۰۹۱
نشست مسئولان وزارت کشور عراق و ایران در رابطه با روند مراسم اربعین ۹۷
برخی مسئولان وزارت کشور ایران و عراق نشستی در رابطه با تسهیل روند برگزاری مراسم اربعین برگزار کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که برخی مسئولان وزارت کشور عراق و ایران امروز دوشنبه نشستی در رابطه با ایجاد برنامه امنیتی مشترک برای برگزاری مراسم اربعین و بحث در رابطه با هزینه های حمل و نقل هوایی و زمینی زائران برگزار کردند.

این منبع با بیان اینکه دو طرف برنامه همکاری مشترک میان دولت ایران و عراق در این رابطه ایجاد کردند، افزود: در این نشست در رابطه با ایجاد راه حل برای سه مساله از جمله حمل و نقل زائرین افغانی، تسهیل روند حمل و نقل زائرین از دو گذرگاه شلمچه و زرباطیه و همچنین تسهیل روند ورود زائران خارجی و کشورهای همسایه بحث و گفت و گو شد.

منبع امنیتی عراقی با بیان این که در این نشست بر این مساله توافق شد که هزینه حمل و نقل زمینی و هوایی زائران مناسب باشد، اعلام کرد: حمل و نقل زائران از یک خط امن و با همکاری نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی از شهر کربلا به کاظمین و از آنجا به سامرا انجام خواهد شد و دولت ایران برای تسهیل روند حمل و نقل زائران ایرانی اقداماتی انجام داده است.

 پیش از این نیز نشستی تحت عنوان "الحسین یجمعنا" در گذرگاه مرزی مهران - زرباطیه با حضور قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام و محمد بدر، دستیار وزیر کشور عراق و سردار مصطفی مرادیان وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در رابطه با برگزاری مراسم اربعین برگزار شد.

همچنین نشست شورای راهبردی اربعین حسینی با هدف تسهیل و روان سازی امورات اربعین حسینی و بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی اعضای شورا برگزار شد.

در این نشست "الحسین یجمعنا" به عنوان شعار امسال مراسم حسینی علیه السلام انتخاب شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز