پنجشنبه صورت گرفت؛

پاسخ ظریف به اساتید مالزیایی در خصوص تحولات منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۹:۳۷:۲۰
کد خبر: ۸۹۱۲۰۷
پاسخ ظریف به اساتید مالزیایی در خصوص تحولات منطقه
وزیر امور خارجه با حضور در موسسه مطالعات استراتژیک و بین المللی مالزی ( ISIS ) ه پرسش های اساتید و اندیشمندان مالزیایی درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی پاسخ گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر پنجشنبه در موسسه مطالعات استراتژیک و بین المللی مالزی ( ISIS ) در خصوص چشم انداز آینده و تحولات روابط بین الملل، ویژگی ها و مشخصه های قدرت و امنیت در دوره جدید ( پسا غربی) سخنرانی کرد و به پرسش های اساتید و اندیشمندان مالزیایی درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی پاسخ گفت.

ظریف بامداد دوشنبه سفر آسیایی خود به سه کشور چین، ژاپن و مالزی را آغاز کرد. وزیر خارجه ایران در دیداری با «وانگ یی» همتای چینی خود در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، آخرین تحولات اجرای برجام و ابتکارات روسای جمهوری ایران و فرانسه، نقشه راه ۲۵ سال آینده روابط دو  کشور، امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه راهبردری هرمز، تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده ضد کشورهای مستقل گفت و گو و تبادل نظر کرد.
وزیر خارجه ایران همچنین روز سه شنبه در شهر بندری یوکوهاما با «کونو تارو» وزیر خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد طرفین در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه، آخرین تحولات و تحرکات دیپلماتیک در خصوص اجرای برجام، مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شرایط در خلیج فارس و خاورمیانه و سایر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ایران همچنین صبح چهارشنبه با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام و نیز تنش‌ها در منطقه و راهکارهای کاهش آن به تفصیل گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
ظریف در ایستگاه پایانی سفر آسیایی خود عصر چهارشنبه با استقبال مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه مالزی وارد کوالالامپور شد. وی در بدو ورود به کوالالامپور اظهار داشت: ما روابط بسیار خوبی با مالزی داریم و ضروری بود در زمینه روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و جهان اسلام با دوستان مالزیایی مشورت‌هایی صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز